  • Data: 2011-07-26 10:09:41
    Temat: Re: Drugie imię
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobra, odkładam sobie na inną okazję :), być może przypadek
    > jest ciekawszy niż mi się wydaje. Masz jakiś link na okazję
    > ukarania tego jadącego swoim pasem?

    No niestety w orzeczeniach sądowych to ja się nijak nie umiem poruszać.
    Nie wiem nawet skąd się je bierze.

    > Nie tak.
    > Skoro tam się znalazł, a to ja zmieniając pas mam obowiązek
    > niezajechania drogi, to mam niezajeżdżać.

    Owszem. Ale on tam się znalazł w 3 sekundy przed tobą, łamiąc przepis.
    Analogicznie, jak klasyczny przypadek: gość wyprzedza na skrzyżowaniu
    łamiąc przepis. Ty wyjeżdżasz z podporządkowanej, patrzysz w lewo: nic
    nie jedzie, więc skręcasz w prawo i nagle masz czołowe z kimś, kto 2
    sekundy wcześniej zaczął wyprzedzać na skrzyżowaniu.

    > A nie dedukować "przecież tam nikogo być nie mogło".

    No właśnie Zasada Ograniczonego Zaufania daje mi podstawy do takiego
    postępowania.

    > Pytaniem jest *czego* jest winien.
    > Oczywiście, "winien" jest tego że przymusza jadącego grzecznie
    > swoim pasem do niewłączenia się płynnie do ruchu, ale za to
    > nie ma kary.

    W mojej ocenie winien jest spowodowania wypadku.

    > Ale właśnie TAKIE COŚ proponują wszyscy, którzy argumentują "przecież
    > on ma stać/nie może jechać, więc ja mogę jechać"!

    No i słusznie proponują właśnie wg mnie. I nijak to nie ma właśnie się
    do łamania prawa, bo oni zgodnie z prawem jadą.

    > Skoro jakiś przepis MI nakazuje że MAM USTĄPIĆ, to NIE MOGĘ JECHAĆ
    > przed tym komu mam ustąpić.

    Nieprawda. Przeczytaj definicję ustąpienia pierwszeństwa. Ustąpienie
    pierwszeństwa może polegać jak najbardziej na upewnieniu się i dalszej
    jeździe.

    > Chyba, że on <baczność> STOI <spocznij>.
    > Stoi, a nie "ma stać"!

    owszem, najlepiej jak stoi. Ale z drugiej strony, skoro ma stać, a nagle
    mu się odwidzi, to zgodnie z zasadą ograniczonego zaufania wina powinna
    być jego.

    > Do wykorzystania wtedy, kiedy przepis nakazuje przedstawienie
    > dokumentu potwierdzającego zameldowanie.

    Tylko, że chaos powstał przez pozorne rozgraniczenie zameldowania z
    zamieszkaniem, podczas gdy to są synonimy. OIDW to nie można być
    zameldowanym i nie mieszkać ani mieszkać i nie być zameldowanym.

    > I widzisz tę zasadę zapisaną w prawie pocztowym?
    > W którym artykule?

    Na mój gust ona jest naturalna, że każdy ma prawo zakładać, że inni
    przestrzegają prawa. Inaczej prowadzi to do paranoi. Zakładanie, że
    każdy przechodzień w parku to morderca z maczetą nie prowadzi do
    rozsądnego życia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek