  • Data: 2011-07-25 10:17:03
    Temat: Re: Drugie imię
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakoś nie umiem sobie wyobrazić jakiego "układu" by to miało
    > dotyczyć. Masz na myśli odpowiednik "wyprzedzania po prawej"?

    Mam na myśli 2 klasyczne przypadki:

    a) Wjeżdżasz na rozbiegówkę, a jednocześnie na tę samą rozbiegówkę
    pakuje się po linii ciągłej ten, co jechał już drogą z pierwszeństwem.

    b) Wjeżdżacie we dwóch na rozbiegówkę, ty za linią ciągłą zmieniasz pas,
    a jednocześnie kolega za tobą uznał, że ma w dupie linię ciągłą i
    wskoczył na pas 3 sekundy wcześniej i już tam był, jak mu się wpakowałeś
    pod koła.

    > To jest taki sam błąd konstrukcyjny, jak przyjęcie że gość na
    > pasie ruchu pojedzie zgodnie z pasem.

    No artykuł o ograniczeniu zaufania mówi, że pojedzie.

    > Wracając do meritum.
    > Na mój gust panience pozostaje wzięcie oświadczenia (od osoby
    > żądającej wydania) że (owa osoba) tam właśnie mieszka.

    Czyli ma stosować całkowitą zasadę nieufności? Nie może stosować właśnie
    takiego ,,ograniczonego zaufania'', że jak nie ma przesłanek, to nie
    zakłada, że gość używa dokumentu poświadczającego nieprawdę?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek