  • Data: 2003-11-10 13:03:16
    Temat: Re: Druga dzialalnosc [heureka :)]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 9 Nov 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Fri, 7 Nov 2003, Tomasz Kaczmarek wrote:
    >+ [...]
    >+ >+ Sytuacja jest na tyle skomplikowana, ze ta pierwsza dzialalnosc nie moze
    >+ >+ zostac poszerzona o dzialalnosc tej drugie z wielu powodow - np z powodu
    >+ >+ nazwy :),
    >+
    >+ To jest najtrudniejsze do ugryzienia.
    >+ Ktoś kiedyś tu na liście wspominał o koncepcji takiej, żeby
    >+ zarejestrować DG tylko z elementem nazwy, natomiast
    >+ tam gdzie można[2] używać również określeń które *nie*
    >+ wchodzą w zarejestrowaną nazwę.
    [...]
> [...]
    >+ EFG - nazwa którą chciałbyś dla nowego zakładu
    >+ XYZ - nazwa, coś krótkiego i zwięzłego, w miarę niekolizyjne,
    >+ co nada się jako "dodatek" do ABC i EFG.
    >+ Rejestrujesz "XYZ Tomasz Kaczmarek" :)
    >+ Na fakturach zakładu XYZ piszesz:
    >+ wystawca: XYZ Tomasz Kaczmarek
    >+ ABC <- w nowej linijce :)
    >+ Takoż we wszystkich reklamach itd.
    >+ Czego trzeba się wystrzegać - i *nie wiem* czy istnieje
    >+ możliwość postawienia takiego zarzutu (IMO *nie*, w końcu
    >+ jak wolno mi nazwać swojego psa [nie mam] to "zakład"
    >+ chyba też, nie ??) - mianowicie "wprowadzenia w błąd".

    Oczywiście tu miało być:

    Zakład: ABC <- w nowej linijce :)
    ...byłoby "prefect" :)

    :)
    No i przeglądając KC znalazłem taki "dings":
    ++++++
    Art. 55_1.
    Przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników
    niematerialnych i materialnych przeznaczonym do prowadzenia
    działalnoœci gospodarczej.
    Obejmuje ono w szczególnoœci:
    1) oznaczenie indywidualizujšce przedsiębiorstwo lub
    jego wyodrębnione częœci (nazwa przedsiębiorstwa);
    -----

    W "starej" treści było ciut inaczej:
    +++++
    1) firmę (nazwę), znaki towarowe i inne oznaczenia
    indywidualizujšce przedsiębiorstwo,
    -----

    Mi się wydaje że z obu zapisków da się wydedukować prawo
    do legalnego oznaczania "przedsiębiorstwa" w znaczeniu
    "zakładu" oddzielnie (tj. właśnie dodatkowym wyróżnikiem)
    od "działalności" wpisanej do EDG/KRS.

    Ten zapisek o "oznaczeniu wyodrębnionej częsci" mi się podoba :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)