  • Data: 2004-08-04 10:32:01
    Temat: Re: Dopiski na umowie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Aug 2004, Marcin Debowski wrote:
    [...]
    >+ Nie podpada to (taka niepodparafowana ingerencja) czasem pod art 270 p.1?

    Hm... art. 270 czego ? :)

    >+ > Akcentuję fakt, że "dopisanie" nie różni się z formalnego powodu
    >+ > NICZYM od "reszty treści umowy" ! Co za różnica czy ktoś zapisze
    >+ > ręcznie całą stronę - czy jedną literkę ?
    >+
    >+ Mówiąc formalnego masz na myśli technicznego?

    Mam na myśli "stanowienie części umowy".
    Mamy kartkę papieru zapisaną jakąś treścią, wstawiona data i pod
    spodem podpisy obu stron.
    Ty mu mówisz: "ale tu jest dopisek" !
    A ja powiadam: "jaki dopisek, to jest część umowy, to tam było
    przed podpisaniem" !

    >+ > Właśnie do tego piję: że *można*.
    >+ > Tak że *formalnie* - jeśli są dwa egzemplarze umowy i na *obu*
    >+ > jest taki sam "dopisek" - to niby po czym poznać że to jest
    >+ > "zmiana umowy" a nie *oryginał*, coś co *było* i zostało podpisane
    >+ > przez strony ?
    >+
    >+ No jeśli sytuacja tak wygląda to faktycznie jest to problem.

    Tak odebrałem obawy pytającego :)

    >+ Zapewne nie ma, ale są przesłanki wskazujace na ingerencje w dokument
    >+ niezgodnie z wolą którejś ze stron (o ile strona to podnosi). Jakość i
    >+ ilość tych przesłanek będzie musiał ocenić w razie czego sąd.

    Pewnie tak. I wtedy powstanie pytanie: na jakiej podstawie prawnej ?
    Mi do głowy przyszły tylko owe "zwyczaje" z Kodeksu Cywilnego :)

    Hm... uwierzytelnić ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd