    From: "rfv14" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy zawarłem umowę?
    Date: Sat, 4 Oct 2008 20:21:59 +0200

    > Uważam, ze doszło doz zawarcia umowy. Ty przyjąłeś ich ofertę, a oni Twoją
    > wskazując sposób uregulowania należności.
    dzięki za opinię. Moje wątpliwości wzbudza to, że na stronie internetowej
    było napisane, że wystawione tam produkty z podanymi cenami nie są ofertą,
    także za ofertę można uznać ewentualnie dopiero e-mail, który od nich
    otrzymałem.

    Moje wątpliwości budzi art. 66(^1) KC, który reguluje oferty "złożone w
    postaci elektronicznej". Zgodnie z nim oferta wiąże składającego dopiero po
    niezwłocznym potwierdzeniu jej otrzymania przez oblata. Nie wiem więc, czy
    nie należałoby uznać mojego zamówienia (którego dokonałem za pomocą systemu
    wbudowanego w stronę WWW) za ofertę, a odpowiedź sklepu jedynie za
    potwierdzenie otrzymania mojej oferty. Takiej interpretacji znów przeczą
    jednak słowa zawarte w tym e-mailu, gdzie wyraźnie wzywa się mnie do
    zapłacenia mojego świadczenia pieniężnego.
    Nie sądzę też, że w ogóle mam tu do czynienia z ofertą w postaci
    elektronicznej, bo ten przepis (jak przeczytałem w jednym opracowaniu KC)
    nie odnosi się do umów zawieranych przez e-mail, bo tu stosuje się przepisy
    ogólne.
    Ciężko mi się w tym połapać, więc chętnie poczytam opinie innych :).