eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sklep internetowy ma prawo zakazać podawania swoich cen? › Re: Czy sklep internetowy ma prawo zakazać podawania swoich cen?
  • Data: 2008-06-11 15:44:21
    Temat: Re: Czy sklep internetowy ma prawo zakazać podawania swoich cen?
    Od: M...@y...com szukaj wiadomości tego autora

    On Jun 11, 5:38 am, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > ze zlej strony podchodzisz do tematu, wedlug mnie to w ustawie chodzi o
    > ewentualne obciazanie bazy danych, co moze zagrozic interesom sklepu,
    > natomiast sklepowi zalezy na tym aby klient wszedl na ich strone w celu
    > sprawdzenia ceny, bo byc moze jak wejdzie i nie kupi tego co szuka, bo
    > bedzie drozej, kupi cos innego, co mu akurat wpadnie w oko

    Dzięki za odpowiedź.

    Po części masz rację, jednak ustawodawcy na pewno chodziło też o
    zabezpieczenie samych danych (również tych niechronionych prawem
    autorskim - inaczej np. ktoś sobie zada trud i zrobi internetową
    książkę telefoniczną a ktoś inny po prostu ją skopiuje i otworzy taki
    sam serwis - coś takiego chyba miało miejsce w USA).
    Jednakże rozszerzenie tej ochrony do cen (co jest wyraźnie napisane w
    przytoczonych fragmentach z http://merlin.pl/info/copyright.html) w
    sklepie internetowym wydaje mi się absurdalne. Zresztą faktem jest że
    Merlin nie chwali się swoimi cenami, bo nie współpracuje z żadną chyba
    porównywarką cen.

    Może był jakiś precedensowy wyrok sądu, który doprecyzował trochę jak
    daleko sięga ochrona baz danych.

    --
    pozdrawiam
    Marcin Barczyński