  • Data: 2004-04-02 11:40:23
    Temat: Re: Czy policja ma prawo...
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ajgor" <N...@...pl> napisał w wiadomości
    news:c4hnvm$egd$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    > kolega ulica, i zostal zaczepiony przez patrol policji. Syn ma skonczone
    16
    > lat. Z rozmow policjantow syn wywnioskowal, ze komus w okolicy skradziono
    > telefon komorkowy. Policjanci najpierw spisali dane syna i jego kolegi a
    > pozniej zrobili im szczegolowe przesluchanie (na ulicy midzy ludzmi) na
    > temat tego, gdzie byli o konkretnych godzinach itp.
    > Po kilku minutach zaczepilo ich kilku tajniakow. Pokazali im tylko odznaki
    > policji, i na ulicy, miedzy ludzmi zrobili im szczegolowa rewizje.
    Doslownie
    > do tego stopnia, ze zagladali im w skarpetki. Pytali o narkotyki, o szkole
    > itp.
    > Oczywiscie syn na pewno nie bral udzialu w zadnej kradziezy (w tym czasie
    > zreszta byl w szkole).
    > Chcial bym sie dowiedziec, czy policjanci (takze ci tajniacy) maja prawo
    tak
    > postepowac. Czy maja prawo przesluchiwac i rewidowac nieletniego bez
    > obecnosci rodzicow, i czy maja prawo na ulicy miedzy ludzmi robic takie
    > szczegolowe rewizje.
    > A jesli nie... Gdzie udezyc, zeby juz wiecej nie byli policjantami.

    Opisz wszystko ze szczegolami i zloz skarge do komendanta miejskiego policji
    (czy syn zanotowal dane policjantow, numer odznaki ?) Policja ma
    uprawnienia wynikajace z ustawy o policji (znajdz w sieci), ale wszystkie
    jej dzialania (jak kazdego innego organu) nie moga naruszac godnosci
    obywatela. Sadzac z tego, co piszesz, w tym przypadku naruszono godnosc
    Twojego syna.

    Nie znam wszystkich okolicznosci, wiec nie potrafie ocenic, czy przeszukanie
    bylo zasadne itp. W przypadkach "nie cierpiacych zwloki" policja moze duzo,
    pytanie co to jest ten "przypadek nie cierpiacy zwloki"...

    Kopie skargi mozesz przeslac mailem do lokalnej redakcji gazety czy radia.
    Nie wysylaj do wszystkich mediow, bo to faktycznie byloby pieniactwo -
    policjanci w koncu nie popelnili przestepstwa...

    --
    pozdrawiam:-) Marek