    From: Nixe <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy od honorariów w tym przypadku trzeba płacić ZUS?
    Date: Fri, 11 May 2012 13:11:00 +0200

    W dniu 2012-05-11 12:14, T. pisze:

    > Właśnie po to zakłada się firmy - słupy. I pytam, czy rzeczywiście nie
    > ma na to bata. Jeśli uważasz, że to jest zgodne z prawem - nie mam
    > więcej pytań. Właśnie chodziło mi o wątpliwości co do legalności takiego
    > postępowania.

    > Poza tym - wypłaty regularne za czynności de facto nie umowne, ale
    > etatowe (pisząc w skrócie), mogą być przez sąd uznane za świadczenie
    > pracy etatowej.

    Ale przypalano Cię czy grożono nożem, gdy podpisywałeś umowę o dzieło
    pracując faktycznie na etacie? :)
    Tak tylko na marginesie pytam.
    Nic mnie tak nie mierzi jak dobrowolne zawarcie umowy, a potem szukanie
    haka na "pracodawcę", co właśnie czynisz podając w wątpliwość jego
    działania.
    Nie wiem jakie są fakty, bo niewiele na ten temat napisałeś, ale jeśli
    uważasz, że nie w smak Ci to, co kiedyś sam podpisałeś, to wystarczy, że
    złożysz skargę do Sądu Pracy.
    Tylko znów pytanie jak wyżej - podpisywałeś tę umowę wbrew własnej woli?

    > Zwróć uwagę, że chodzi o prawa autorskie - więc pracuję w jednej firmie,
    > piszę dla drugiej, która natychmiast przekazuje moje "dzieło" do
    > pierwszej firmy, co łatwo wykazać.

    Zatem jak wyżej - jeśli masz tego typu wątpliwości, to złóż skargę do
    ZUSu (o to, że nie masz opłacanych składek) i do Sądu Pracy (o ustalenie
    stosunku pracy), a potem nam napisz, co z tego wynikło i czy pracodawca
    wzorem Kramera pacnął się w czoło krzycząc "Ach ja natürlich! Ich habe
    vergessen" i z miejsca zmienił Ci umowę na właściwą :)

    N.