  • Data: 2002-11-20 12:23:14
    Temat: Re: Czy można kserować książki?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Qtchb" <q...@p...onet.pl> wrote in message
    news:arfjbk$aog$1@news.tpi.pl...
    > wszystkim)
    >
    > Rozmawiamy o prawie czy filozofii?

    > Czy Pan przeczytał to po tym, jak to napisał?

    Tak - wielokrotnie. Mialo byc "łaski", ale nieuzywam zwykle polskich liter.

    > Autorzy książej nie piszą ich dla pisania.

    Ich sprawa..

    > Czy nie sądzi Pan, że lepiej dla
    > dziedziny nauki jest, jeśli podręczniki opracowywują najlepsi, od
    sytuacji,
    > w której podręczniki piszą ci, którzy chcą "zrobić łaskę" za 2.000,00 zł?

    Nie.
    Dla dobra danej dziedziny publikuje sie prace, ze kture autor dostaje takie
    grosze,
    ze szkoda o tym wspominac.

    > Napisałem o tym, aby uprawdopodobnić moją tezę o tym, iż: ludzie, którzy
    > mają coś ciekawego do napisania, których warto czytać, którym dana
    dziedzina
    > nauki wiele zawdzięcza i mogliby się przyczynić do jej dalszego rozwoju,
    nie
    > piszą książek, bo otrzymują za to śmieszna pieniądze. Doskonale ich
    > rozumiem.

    Ja tez...Niech ine pisza.

    > Sytuacja taka wynika z faktu, iż książki są za drogie (nie
    > wnikając w to, kto jest za to odpowiedzialny).

    A ja wnikne - lobby wydawcow.

    > Tak z kolei powstaje szara
    > strefa - studenci (którym zależy, by Wielcy pisali książki) nie kupują
    ich,
    > tylko kserują.

    Zapewniam pana ze im nie zalezy.

    I tak maja co kopiowac.Poza tym sa za slabi.

    > Ich też rozumiem (o to zresztą nietrudno, skoro sam kseruję).

    > Nie jest to wnioskowanie logiczne.

    NIe jest do konca, ale to nie praca naukowa. Znamy kontekst - chodzi o
    ksiazki dla szerszej grupy czylelnikow.

    > Z przesłanki: "koszt ksera książki jest
    > niższy od kosztu wydrukowania" nie wynika, że: "cena wydrukowania jest
    > zawyżona".
    > BZDURA Panie Szanowny.

    Jasli zamknie sie oczy na kontekst - tak.

    > Nie zgadzam się. Studenci tracą tyle, ile traci dana dziedzina nauki.

    Dziedzina tez nie traci.
    A studenci posluguja sie zwykle ksiazka pod naciskiem wykladowcy.

    > To akurat jest dosanie wyrażona prawda!!!

    > stronie -

    > Czy Pan uważa, że poziom ceny jest kształtowany tylko i wyłącznie wolą
    > wydawców?

    Prosze Pana. Prosze powiedziec jakie pieniadze dostaja matematycy i
    astronomowie za swe odkrycia.
    CO musi zrobic inzynier, by cos zarobic dzieki swemu wynalazkowi...

    rzekome.
    Nie kazde lamanie prawa jest kradzieza.

    Boguslaw