    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Fri, 29 Sep 2023 16:02:32 +0200

    On Thu, 28 Sep 2023 20:45:45 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    e-a1-prokuratura-zdradza-kolejne-szczegoly,694573605
    3533536a

    > To już prokuratura...

    Prokurator powinien być na miejscu wypadku.
    A policja w zasadzie nie jest od twierdzenia czegokolwiek,
    tylko od wykonywania czynnosci śledczych.

    > I jednocześnie udawał w prasie że żadnego BMW tam nie było...

    > Normalnie w takich przypadkach ogłaszają miastu i światu "patrzcie
    > państwo dokąd ten kierowca tak się spieszył?". A już pierwszy raz
    > spotykamy się z przypadkiem że zderzyły się dwa samochody a policja
    > wspomina tylko o jednym. A przynajmniej pierwszy raz w tak głośnej
    > sprawie takie coś wypłynęło. Jak dla mnie oczywiste jest że chcieli
    > sprawie łeb ukręcić -

    Byc moze, ale zeby skutecznie ukrecic, to sie trzeba do tego inaczej
    zabierac. Np w ogole tego BMW nie spisac, zaparkować radiowóz czy wóz
    strazy pozarnej tak, aby zasłonic BMW przed wzrokiem wscibskiego
    prokuratora, itp.

    > najpierw policja mówi tylko o kii, potem

    No ale policja nie ma obowiązku mowic o kazdym wypadku, ani
    szczegółowo, a wrecz ma zadbać o "tajemnicę śledztwa".

    Odnajdziesz oryginalne komunikaty policji, jesli w ogóle takie są?

    > prokuertura wypowiada się że kia robiła się z niewiadomych powodów o
    > barierki i BMW o nią "zahaczył". Gdyby nie zrobiło się bagno to by

    Tak to początkowo wyglądało - jest płonąca Kia na barierkach ...

    > sprawę zamietli - no ale wredne internauty i pismaki - niby ich na
    > miejscu nie było a zrobili takie śledztwo że nie dało się już sprawy ukryć.

    Internauty ich uruchomili.
    I gdyby nie tych pare kamerek, to by internauty nawet nie bardzo
    wiedzieli, co sie stało.

    Dawno dawno temu, niemiecki sąd skazal kierowce (Turbo-Rolf) w
    podobnej sytuacji, tylko bardzo poszlakowym procesie, bo jego mercedes
    nawet nie drasniety, zadnej kamerki nie było, swiadkowie zdarzenia nie
    widzieli, widzieli tylko "szybko jadące czarne auto" pare km
    wczesniej.
    Reszta do domysły, ale coż - sąd ma nieograniczoną
    nieodpowiedzialność.

    J.