eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?Re: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
  • Data: 2008-08-30 22:19:41
    Temat: Re: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
    news:g9c59e$psl$1@news.dialog.net.pl...

    Moim zdaniem sprawa jest dość prosta. Jeśli adresuję list na adres Dyrektor
    Firmy ABC Jan KOWALSKI, to list jest służbowy i z treścią listu ma się
    prawo zapoznać właściciel czy zarządzający firmą albo osoba przez nich
    upoważniona. choćby po to, by móc zareagować na pismo podczas nieobecności
    KOWALSKIEGO, który zachorował. Jeśli list jest adresowany na Jan KOWALSKI,
    to choćby był skierowany na adres firmy, to nikt nie ma prawa go otwierać
    bez zgody adresata.

    Teraz przekładając to na pocztę elektroniczną. Jeśli mail jest zaadresowany
    na adres mailowy w domenie przedsiębiorcy, to jest to mail służbowy i może
    zostać odczytany na analogicznych zasadach, jak opisałem wyżej. Natomiast
    jeśli w jakiejś firmie jest to urządzone tak, że pracownik na potrzeby
    firmy korzysta z prywatnego adresu mailowego (najczęściej w jakiejś
    darmowej domenie), to choćby pracodawca dysponował danymi pozwalającymi na
    odczyt maili (załóżmy pracownik ma te dane w Outooka wpisane i wystarczy
    kliknąć), to nie ma prawa tego czynić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1