  • Data: 2014-05-14 17:01:12
    Temat: Re: Czy Polska to państwo prawa
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-05-14 12:31, dexth wrote:
    > (............)

    > Powiadomilem proboszcza w 1995, kiedy mi krzyz wywalili i obiecal, ze sie tym
    zajmie, nawet szukal we wsi miejsca na jego ustawienie (tego debowego) ale nikt sie
    nie zgodzil na jego przyjecie. Unikal ze mna rozmow jak pytalem co dalej z tym
    krzyzem mam zrobic. Kiedys mi doradzil, zebym go moze na cmentarzu postawil. Teraz
    jest inny proboszcz i obiecuje, ze sie tym zajmie. Z przeciekow wiem, ze moi sasiedzi
    licza, ze tym razem, tez sie sprawa 'rozmyje"

    Przede wszystkim napisz, o co ci tu tak naprawdę chodzi, o kilka m2
    ziemi , które przeciez kiedyś dziadek WYDZIELIŁ dla wsi, czy tez o
    usunięcie krzyża "na złość"!? - przecież w 1990 r. własciciel działki
    dobrowolnie zmienił położenie ogrodzenia tak, że krzyz znalazł się poza
    jego obrebem jego działki i tym samym de-facto zgodził się, aby w
    faktyczne posiadanie i opiekę nad nim przejęła w pełni społecznośc wsi.
    Zrozumiałe jest zatem, że po tak długim okresie czasu, w którym ta
    społeczność faktycznie władała tym krzyżem, czyniła na jego rzecz
    nakłady itp ma ona UZASADNIONE poczucie, zreszta uzasadnione prawnie, że
    jest jej posiadaczem (nie mylić z włascicielem) i o dalszych jego losach
    ma prawo (współ)decydować.
    W takiej sytuacji faktyczno-prawnej, jesli chcesz pozbyć się krzyża ze
    swojej własności, mimo w/opisanych okoliczności, w związku z tym, ze nie
    minął okres zasiedzenia, możesz najpierw spróbować uzgodnić te sprawę z
    proboszczem (jako przedstawicielem obecnego posiadacza krzyża, tj
    społeczności parafii) i zażądac opróżnienia twojej działki. Jesli odmówi
    powinieneś wnieśc sprawę do sądu o przywrócenie twojego stanu posiadania
    i w razie twojej wygranej to komornik dokona usunięcia krzyża.
    Możesz tez BEZPRAWNIE i samowolnie przywrócic swoje posiadanie do stanu
    sprzed 24 lat przesuwając odpowiednio ogrodzenie, ale wówczas to parafia
    będzie mogła wystapic do sądu o odszkodowanie za ewentualnie poniesione
    straty w wyniku naruszenia jej stanu posiadania (powtarzam,- nie mylic z
    własnością)
    Tak czy inaczej, mniej czy bardziej narazisz sie społeczności wsi, no i
    słusznie, bo "kto daje i odbiera to się w piekle poniewiera"...