eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo znaczy zdanie bez czasownika - autorskie prawa oraz egzemplarz utworu › Re: Co znaczy zdanie bez czasownika - autorskie prawa oraz egzemplarz utworu
    From: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co znaczy zdanie bez czasownika - autorskie prawa oraz egzemplarz utworu
    Date: Mon, 26 Mar 2007 12:04:03 +0200

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał:

    > Tekst mówi, że udzielasz im licencji (pozwolenia) na uzytkowanie
    > tłumaczenia danego art. którego jesteś autorem, a zakres tej licencji
    > obejmuje prawo do publikacji tam i tam, oraz dalszego jej tłumaczenia.

    IMHO tekst mówi, że sprzedawane sa prawa majątkowe, a nie że udzielana
    jest licencja.

    > Co do "egzemplarza" to wydaje mi się, że jest to kaleki gramatycznie
    > dodatek, oznaczający nic ponadto, że sprzedajesz im także jedną
    > fizyczną kopię swojego tłumaczenia (czyli np. wydruk, lub płytę CD).

    Ten dodatek ma związek z Art. 52. 2. UoPA:
    "Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, przejście autorskich praw majątkowych
    nie powoduje przeniesienia na nabywcę własności egzemplarza utworu."

    Z tym, że jeśeli nie została podpisana odrębna umowa o przeniesienie praw
    majątkowych, pozostaje kwestią, czy faktura może być uznana za taką
    umowę (wymaganą przez Art. 53).

    Krystian