    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <hkj423$uhb$1@node1.news.atman.pl> <NUdbn.22196$8K4.3089@newsfe15.ams2>
    <hkk2hn$5lp$1@node1.news.atman.pl> <hkk4dd$r9m$3@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hkk5ld$64g$1@node1.news.atman.pl> <Lmkbn.111141$2R.14151@newsfe11.ams2>
    <hkkn4r$8p4$1@node1.news.atman.pl> <Z1mbn.203613$4N3.90630@newsfe06.ams2>
    <hkm5a4$obt$1@node2.news.atman.pl> <MDBbn.56702$EP5.20208@newsfe01.ams2>
    <11ve514o151c0.d4sjli29desx$.dlg@40tude.net>
    <hkncg8$k60$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <hkpedo$utc$1@node1.news.atman.pl>
    <Tm1cn.25893$_p.6558@newsfe04.ams2> <hkr0vh$8gu$1@node1.news.atman.pl>
    <4Zccn.3410$5n1.225@newsfe01.ams2> <hkromm$cct$1@node1.news.atman.pl>
    <pMfcn.66937$kR2.12643@newsfe05.ams2> <hks641$ldd$1@node2.news.atman.pl>
    <jqmcn.37996$En7.28806@newsfe07.ams2> <hkt190$k2p$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Date: Wed, 10 Feb 2010 16:05:00 -0000

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message
    news:hkt190$k2p$1@node1.news.atman.pl...

    > Proszę bardzo miasto Lublin.

    Wiec trzeba bylo jechac do Tych!
    Juz ci napisalem, to byly roznice wynikajace z roznych sytuacji czesto w
    jednym miescie byly roznice.
    Nadal nie napisaels ilu to "niewielu doczekalo"?

    > Ja akurat pisze o spółdzielczym a nie o komunalnym.
    > A spółdzielcze nie było tak całkiem za darmo.

    Dlatego zawsze pisze, by precyzowac, oraz pdoawac mniej wiecej przedzial
    czasowy.
    Czekac nie musieli, jesli mieli gotowke mogli sobie dom/mieszkanie kupic jak
    dzis.

    > Nie dostali od państwa tylko wykupili mieszkanie spółdzielcze.
    > Nie darmowe komunalne dla kombinatorów, pijaków lub komuchów.

    Wiec precyzuj. A teraz zapytam ciebie, czy dzis tez dostane po 4 czy 5
    latach mieszkanko w Lublinie jak kiedys takie spoldzielcze, z tymi wplatami?
    Wiesz jakie bylo mniedzy innymi potezne oszustwo balcerowicza i spolki PO i
    PiS w latach dziewiedziesiatych?
    Te ksiazeczki o ktorych piszesz, na ktorych nie kiedy ludzie odkladali po 10
    czasem nawet 15 lat, w jeden dzin ich wartosc byla rownoznaczna z paczka
    papierosow! Tego nawet najbardziej betonowy beton partyjny nigdy sie nie
    odwazyl zrobic!

    > Ja w tych kręgach znajomości nie posiadam, podpieram się tylko
    > raportami policji i SM. A te są jednoznaczne.

    A ja osobiscie malo sie w tym obracam ale znam ludzi ktorzy maja z tym
    kontakt codzienny.

    > Fantazjujesz.

    Nie, takie byly realje, byly wycieczki do Paryza,. Londynu...

    > Niestety ale to ty jesteś głupi.

    Chcesz mnie spowadzic do poziomu pisakownicy?

    > Ja nie pije więc nazywasz mnie alkoholikiem, a pijaczków bronisz
    > bo skoro pija aby nie czuć bólu to mają nie być alkoholikami ?
    > Ty tez pijesz aby nie czuć bólu po tym PRLowskim ustroju ?

    Widzisz, nic na ten temat nie wiesz. Jak ci napisalem, lepiej uwazaj bo los
    roznie potrafi platac figle...
    I nigdy nie wiesz kto to jest, kim byl i co sie stalo. Ty uwielbiasz kreowac
    sady na podsawie jednego doniesienia, bo to pijak... No coz... Byle kiedys
    ktos o tobie nie zasadzil napodstawie jednego doniesienia...

    > Pracodawca płaci tyle ile musi.

    Tyle ile chce!
    Musi to na rusi:)

    > Ale bardzo jestem ciekawy dlaczego powinien płacić tyle ile w USA
    > czy Irlandii i dlaczego komuchy za PRLu tak nie robili ?

    Dla tego bo tak uczciwie by bylo, skoro caly czas nawouje sie ludzi do zycia
    uczciwego, do tego by nie kradli, nie napadali, itp to dlaczego to nie
    dotyczy pracodawcy?
    A kto byl komuchem za PRL-u znasz takich? Mozesz dac nazwisak i uzasadnic,
    dlaczego to komuch?
    Bo ja ci moge dac nazwiska biznesmenow i uzasadnic dlaczego to zlodzieje.
    Wydaje mi sie, ze nawet i ty wiesz, ze moge to zrobic nawet z pamieci:)))
    Coz...

    > Mnie nie pytaj, skoro szczekasz to powinieneś znaleźć te dane.
    > A jeśli nie chcesz bo nie masz racji to dlaczego mnie pytasz ile ?

    Wycieles cytat i nie kumam o co biega.

    > To sprawdź głupku w statystykach ile to kandydatów z rodzin
    > robotniczych, wielodzietnych i wiecznie pijących skończyło
    > akademie medyczne.

    Pokaz mi!

    > Czyli ten co strzelał był niewinny ?

    Byl winny.

    > Jak wyjdziesz z domu do pracy i ktoś cię napadnie to zgodnie
    > z twoja głupkowata teorią nawet nie będą go ścigać.
    > Wszak winny będzie twój pracodawca który kazał ci wyjść z domu.

    Nie porownuj sytuacji wyjscia do pracy z sytuacja podjecia walki.
    Jesli wyjdziesz do pracy i pracodawca ci powie jak policja cie zatrzyma to
    wal w nich kamieniami to jak sie skonczy twoja droga do pracy? Czy wowczas
    policja wg. ciebie bedzie miala prawo do strzelania?

    > A w międzyczasie porównaj różnicę życia robotnika i jakiegoś
    > pierwszego sekretarz. Będziesz zaskoczony.

    Doskonale znam roznice zycia miedzy robotnikiem z zakladu ZNTK i pierwszego
    sekretaza wojewodzkiego:)))
    Ten pierwszy mial malucha mieszkal w bloku w mieszkaniu ok 56m2 z rodzina,
    ten drugi sekretorz mial mieszkanie w tym samym bloku, jezdzil sluzbowym
    fiatem 125 zwanym duzym. Mial mieszkanie 56m2:)) mieszkal z rodzina.
    Napisac ci wiecej:)))
    A teraz porownaj robotnika dzis i np. radnego... roznica wrecz
    niewyobrazalna.
    aha moje porownanie jest autentyczne!

    > W Łodzi to był wypadek spowodowany pomyłką przy wydawaniu amunicji.
    > A Wujku to było morderstwo.

    Jakos zawsze obecnie to tylko pomylki a za PRL-u to wylacznie zabojstwa...
    Tyle tylko, ze nie powiedziales mi dlaczego policja strzelala do studentow
    ktorzy nie robili zadnej rozruby?
    Potrafisz mi to wyjasnic? Moze tez pomylak bo policja uwazala, ze tylko
    udaja?

    > Porównaj kto studiował na ciekawych kierunkach (medycyna)
    > i dlaczego nie byli to ludzie teoretycznie preferowani
    > punktami ?

    No pokaz mi!

    > Prestiż ma, ale poziomu nauczania już takiego niestety nie
    > więc do pierwszej setki nie wszedł. Znowu moja wina ?

    Nie, gdzie napisalem ze cokolwiek o czym piszemy to twoja wina? Co za duze
    te kompleksy na tobie ciaza:)
    A to, ze UJ jest w 5-tej setce czy 4-tej nie wazne to zasluga calej polityki
    po 1989 roku. Tak jak wszystko taqk i naucznie upada i jest rozmontowywane.
    Nie po to "lasecznik zlosliwy" Stelmachowski (ZChN? tak czy owak PO i PiS)
    mowil, ze studia beda dla wybranych a pospulstwo to ma umiec sie pomodlic,
    liczyc do 1000 i umiec sie podpisac...
    To sie caly czas realizuje.

    > To poczytaj głupoty jakie wypisywałeś w wątku dotyczącym
    > wypadku drogowego. Kupa ludzi miała ubaw jak swoje fobie
    > przedstawiałeś jako domniemane przepisy kodeksu drogowego.

    KUpa ludzi miala ubaw... tak ok 5 ciu? Poza tym ci ludzie jezdza na codzien
    w kraju ktory ma najniebezpieczniejsze drogi w europie... wiec moge odebrac
    ta smiejaca sie kupe ludzi jako sarkazm...
    Gdyby ci ludzie jezdzili na codzien w kraju w ktorym najmniej jest wypadkow
    i smierci na drodze, bym, sie zaczerwienil...
    To tak jak by cygan sie ze mnie wysmiewal, ze mowie iz czystosc to podstawa,
    a on w smiech bo nigdzie w prawie o tym nie pisze...

    > Ale co to zmienia w temacie dyskusji ?

    Chcialem jedynie ci pokazac, ze nie jedenm przypadek taki jest.

    > Teraz będziesz udowadniał że wiesz lepiej niż ja kiedy co
    > i za ile kupowałem.

    Ja tylko ci pokazuje, ze dolary kiedys mialy inna wartosc niz dzis i trzeba
    to uwzglednic, jesli twierdzisz, ze nie to wymiekam...
    Skoro dla coebnie 170 dolarow w 1988 to to samo co dzis to zycze milego
    dnia...

    > A pensja robotnika wystarczała na dwa kilo pomarańczy.
    > Tyle że normalny człowiek nie kupował jeszcze wtedy wódki i
    > słodyczy w pewexie a pomarańczy na targu.
    > Ale ty jak zwykle nie masz o tym pojęcia.

    Kiedy\? O jakim roku piszesz? Domyslam sie, ze skoro bylo Atari to mowisz o
    latach 1987+
    Tak, masz racje, bylo ciezko ze slodyczmi czy cytrusami, wynikalo to z tego,
    ze na Polske USA nalozylo sankcjie i zakaz handlu z polska innym krajom, tak
    jak dzis w Korei polnocnej - pmysl tylko, ty plakales bo cukierkow nie bylo
    a w Korei Polnocnej embargo trwa nieprzerwalnie od 50 lat! I sie trzymaja, i
    zbudowali bombe atomowa:) Az strach pomuyslec jak Korea polncna by dzis
    wyfgladala gdyby nie embargo amerykanskie.
    A tak na marginesie to czy to nie paradoks naszych czasow?
    Tak zwany "wolny swiat" naklada zakaz na handel z jakims krajem...
    A wracajac do Polskich spraw, w sytuacji embarga kraj byl zmuszony do
    ograniczenia pewnych produkcji, do zmiany technologi, to nie odbywa sie w
    mgnieniu oka. Pamietam nawet takie "wyglupy" jak talony za makulature by
    przymusic ludzi do oddawania surowcow...
    Do tego doszla cala armia handlarzy i nienieskich ptakow, ktorzy wykupywali
    wszysko co bylo i na bazar a tam cena razy 5. To wlasnie dzieki
    solidarnosci! Uczciwy obywatel nie mial szans, bo pracowal...
    Przypominam po raz enty - lata 1981+ to okrez zycia gospodarki pod embargiem
    amerykanskim - prosze to uwzglednic!

    > Nie ośmieszaj się tymi manipulacjami.

    Chceswz powiedziec, ze wartos dolara nie zmienila sie od ponad 25 lat?

    > Nie niezidentyfikowanych tylko ówczesnych średnich krajowych.
    > no chyb aże i tego nie potrafisz sobie znaleźć, tylko w takim razie
    > dlaczego zabierasz głos w dyskusji ?

    Podaj ta srednia krajowa!

    > Taka była cena teoretyczna.

    Co znaczy cena teoretyczna?:)))

    > Dla szarego obywatela cena rzeczywista to była ta z giełdy.

    A to dzeki cwaniaczkom, niebieskim ptaszkom, ktorzy wykupywali towar jak
    ludzie nie mieli szans bo pracowali...
    Niestety, to nie wina rzadu, to wina samych hytrych polakow... taka prawda!
    Cwaniaki wykorzystali ciezkoa sytuacja jaka zgotowala solidarnosc (nie jeden
    cwaniak to solidarnosciowiec) i wykupywali co sie dalo, bo bylo tanio. Jak
    tylko sie cois pojawialo to brali bez ceregieli, na drugi dzien bazar byl
    sowicie zaopatrony a oglszen w gazetach nie brakowalo.
    Niestety i tu wyszla niespecjalnie mila cecha polakow, hytrosc, chciwosc i
    cwaniactwo,... czy dzis jest inaczej?
    Nie, jest tak samo.

    > Bo w tym pięknym i wychwalanym przez ciebie ustroju robotnik]
    > nie mógł wydać swoich zarobionych pieniędzy na to co chciał
    > lub potrzebował. Mógł wydać na to na co mu "waadza ludowa" pozwoliła.

    Nie mogl bo cwaniaczki mu to uniemoliwoaly, jak wladza dorwala sie do
    cwaniaka to RWE trabila ze bija biznesmena:)

    > Ty napisałeś średnią miesięczną = 1800zł i podałeś ile miesięcy
    > dziś trzeba pracować na wymienione wyżej dobra.
    > Ja tylko policzyłem ile to musiało by kosztować gdybyś napisał prawdę.
    > A że nie napisałeś to wyszło mocno śmiesznie.

    Oj, przeczytaj raz jeszcze a jak nie widzisz w czym problem to napisz
    postaram sie inaczej wyjasnic.

    > To nawet tego nie potrafisz doczytać ?
    > Ty to faktycznie jakiś mocno nienormalny jesteś.

    Normalnosc w Polsce to juz mocna nienormalnosc?:)))
    To chyba faktycznie ja juz nie dal bym rady w takim kraju zyc...