  • Data: 2010-02-12 11:06:43
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Nasir" <arkadiusz.witek@kia./skasuj/com.pl> wrote in message
    news:hl1806$e88$1@node2.news.atman.pl...

    > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/K
    siazeczka_Zdrowia_Dziecka-wpis_masla.jpg

    Rok 1982! Czyli Stan Wojenny, Polska odcieta od swiata poprzez sankcjie
    amrykanskie, w sklepie jest maslo solone, jednka nie kazdy moze takie maslo
    jesc ze wzgledow zdrowowtnych o takich ludzi paskudni komunisci dbali by
    lekarz wyraznie to zaznaczyl...
    brrer, co za paskudna komuna.

    > Wiele sklepow w latach 60- siatych i 70-siatych nie mialo wlasnej
    > Kartki na mięso i "kartki na kartki" dotrwały do ostatnich chwil PRL:
    > zniesiono je w sierpniu 1989 roku.
    > Cytat za http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,36651,1855098.html

    Nikt nie neguje daty zniesienia kartek, ich wprowadzenia domagala sie
    wylacznie solidarnosc.
    Hint: sprawdz kiedy USA znioslo sankcjie.

    > Tutaj będzie moja historia. Dostałem się do przedszkola tylko dlatego że
    > miałem wujka na wsi który "sprezentował" dyrektorce przedszkola pół
    > cielaka. Nikogo nie interesowała matka samotnie wychowująca dwójkę dzieci.

    A teraz ladnie napisz jaki to byl rok.
    Patologie sie zdarzaly, takie, ze dziecko przechodzilo z klasy do klasy za
    "kaczke" tez sie zdarzalo.
    Napisz cala sprawe, co to bylo za przedszkole i dlaczego to a nie inne.
    W sprawach zataczajacych krag wokolo szeroko pojetej oswiaty mam spora
    wiedze, wiec moze ci wyjasnie dlaczego tak a nie inaczej.

    > http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Kartk
    a_P3_11-83.jpeg&filetimestamp=20050106235458

    > W sierpniu 1951 pojawiły się bony mięsno-tłuszczowe. W maju 1952 dołączyły
    > do nich bony na mydło i proszki do prania oraz na cukier i słodycze.
    > Przyjęto nazwę "bony", bo "kartki" mogły źle się ludziom kojarzyć. W tym
    > czasie przecież cały naród ofiarnie wykonywał plan 6-letni. Bony zniesiono
    > w 1953 roku.

    w 1953 roku Polska byla niecale 10 lat po II wojnie swiatowej.
    Wez to pod uwage piszac te rewelacjie.
    A przy okazji sprawdz jak wygladalo zaopatrzenie w Niemczech zachodnich
    objetych planem marszala w 1950 roku... Podobnie zobacz na Francje.
    Piszesz o latach kiedy wszystko bylo w odbudowie o tych dziejach nie
    dyskutuje, po p[ierwsze ja w tym okresie nie zylem po drugie to za blisko
    wojny.
    Po czwarte wikipedie to wsadz soebie w ciemne miejsce, ja tez moge na
    wikip[edi nap[isac o 180 stopni inny tekst! Ze bylo cudownie w 1946 roku
    wszysko bylo, nie bylo band itp... wowczas tez powolasz sie na wikipedie?

    > W połowie lat siedemdziesiątych socjalistyczna gospodarka planowa znów się
    > posypała i w sierpniu 1976 r. wprowadzono tzw. bilety towarowe na cukier.
    > Winą za brak cukru obarczono spekulantów i "chomikarzy".

    Bony na cukier czy talony roznie nazywano, mialy wylcznie dac mozliwosc
    obywatelom kupic cukier za grosze, cukru w cenbach komercyjnych w sklepach
    nie brakowalo.
    Ja to pamietam!

    > Kartki na cukier zlikwidowano dopiero 1 listopada 1985 r. Na "wyroby
    > czekoladopodobne" - w marcu 1988.
    > Cytat za http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,36651,1855098.html

    Talony na cukier znikly wczesniej, kartka na cukier nie ma nic wspolnego z
    talnoem na cukier to dwa odzielne papierki.
    Kartki po 1981 roku to sprawa solidarnosci to solidarnosc zarzadala
    wprowadzenia kartek i reglamentacji towarow.

    > Mięso sie zamawia bo właściciel chce mieć pewność że sprzeda w 100% to co
    > zamówił a nie że brakuje. Podobnie robi się teraz w Polsce w małych
    > wsiach. Nie rób proszę z ludzi idiotów.

    I tak samo bylo w czasach PRL-u.
    A co do miesa, ja jakos nie przypominam sobie by miesa kiedykolwiek braklo
    na bazarach w PRL....
    Ba, w 1980 i 1981 to nawet na bazarach cena miesa spadla taka konkurencja
    byla:))

    > Kiedyś było podobnie na skalę całego kraju a nie mieścin.
    > Dziś o 4 nad ranem jak mam ochotę to odwiedzę supermarket albo stację
    > benzynową.

    No i?
    Wowczas nie i co z tego?
    W UK ponad 60% stacji benzynowych nie jest calodobowa. I ludzie zyja.

    > Ludzie teraz jedzą mniej mięsa bo zmieniła się moda. Zafascynowanie
    > kuchniami azjatyckimi, śródziemnomorskimi, różne odmiany wegetarianizmu i
    > przekonanie o zdrowej diecie mającej jakoby przedłużać życie.

    Jasne... moda...
    CENA nie moda czlowieku! Cena zmienia gusty.
    Zobacz ile kosztuje prawdziwa szynka (nie ta napompowana solankami w 95%)
    ale taka z recept PRL-owskich, ponoc mozna gdzie niegdzie kupic...
    Kiedys w TVN w jakims programie o zywnosci, inspektor sanepidu czy cos
    takiego przyniusl taka szynke i powiedzial, ze kosztuje ok 100zl za kg.!
    Teraz pomysl co ty jesz placac te 20 czy nawet 40zl za kilo...

    > Teraz jak chce to mogę za całą wypłatę zakupić jakiegokolwiek mięsa jakie
    > mi tylko przyjdzie do głowy to jest tylko kwestia tego czy mam ochotę czy
    > nie.

    Wowczas nie bylo z tym problemu jak dzis!
    Zrozum wreszcie, dostepnosc miesa byla powrzechna naturalnie na bazarze....
    Mogles kupowac co chcesz. Na jakie mieso tylko miales ochote.

    > Kiedyś za dobrą wędlinę i mięso mogłeś załatwić prawie wszystko. Teraz jak
    > wejdziesz do salonu samochodowego i powiesz że masz cielaka na boku to cię
    > wyśmieją i poproszą o powtórzenie i nagrają na komórkę a kiedyś to była
    > proza życia.

    Glupoty opowiadasz.
    Jak by samochody w salonie byly o 75% tansze to byly by w salonie oi czekaly
    na ciebie?
    Czy na gieldzie samochodowej w PRL-u tez sie mowilo, ze masz cielaka?
    Mysl!
    Nie ulegaj mitom tylko mysl!