    From: RadoslawF <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Date: Wed, 10 Feb 2010 02:17:06 +0100
    <hkj423$uhb$1@node1.news.atman.pl> <NUdbn.22196$8K4.3089@newsfe15.ams2>
    <hkk2hn$5lp$1@node1.news.atman.pl> <hkk4dd$r9m$3@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hkk5ld$64g$1@node1.news.atman.pl> <Lmkbn.111141$2R.14151@newsfe11.ams2>
    <hkkn4r$8p4$1@node1.news.atman.pl> <Z1mbn.203613$4N3.90630@newsfe06.ams2>
    <hkm5a4$obt$1@node2.news.atman.pl> <MDBbn.56702$EP5.20208@newsfe01.ams2>
    <11ve514o151c0.d4sjli29desx$.dlg@40tude.net>
    <hkncg8$k60$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <hkpedo$utc$1@node1.news.atman.pl>
    <Tm1cn.25893$_p.6558@newsfe04.ams2> <hkr0vh$8gu$1@node1.news.atman.pl>
    <4Zccn.3410$5n1.225@newsfe01.ams2> <hkromm$cct$1@node1.news.atman.pl>
    <pMfcn.66937$kR2.12643@newsfe05.ams2> <hks641$ldd$1@node2.news.atman.pl>
    <jqmcn.37996$En7.28806@newsfe07.ams2>

    Dnia 2010-02-10 00:43, Użytkownik pmlb napisał:

    > Napisz co to za miasto.
    > I ilu to niewielu:) 10 moze 100 000?:)

    Proszę bardzo miasto Lublin.

    > Ale chlopie za PRL-u czekalo sie na mieszkanie komunalne za darmo -
    > kapujesz?!
    > I to porownaj, wowczas tez mozna bylo kupic bez najmniejszego problemu!

    Ja akurat pisze o spółdzielczym a nie o komunalnym.
    A spółdzielcze nie było tak całkiem za darmo.

    > Wykupili za grosze, czyli wczesniej dostali od Panstwa, dlaczego wiec
    > dzis inni nie maja takiej szansy?
    > Czy twoich rodzicow stac by bylo na mieszkanie w dzisiejszej Polsce
    > gdyby taka byla za czasow ich nastoletnich lat? Pomysl! Bo byc moze masz
    > tak dobrze wlasnie dzieki PRL-u i temu, ze twoi rodzice mieli dobrze co
    > pzowolilo im na zapewnienie tobie dobrego startu. Przemysl to.

    Nie dostali od państwa tylko wykupili mieszkanie spółdzielcze.
    Nie darmowe komunalne dla kombinatorów, pijaków lub komuchów.

    > Znalem jedna nauczycielke bezdomna z Warszawy, w zasadzie to nawet nigdy
    > z nia nie rozmawialem...

    Ja w tych kręgach znajomości nie posiadam, podpieram się tylko
    raportami policji i SM. A te są jednoznaczne.

    > Bzudra, mit powielany glownie przez "bohaterskich" emigrantow czasow PRL-u.
    > Oczwyiscie dostac paszport na kraje zachodnie bylo poteznie ciezko. Ale
    > nie niemozliwe!
    > Malo wcale nie trzeba bylo byc nawet w parti (nawet nie powinno sie byc).
    > Kto chcial to wyjechal. Pronblemem bylo zalatwic legalna prace w UK...
    > Bo to UK nie przyjmowala.
    > Paradoksalnie UK wrocilo z granicy wiecej ludzi w czasie PRL-u niz bylo
    > odmow po paszporty w Polsce!
    > Anglicy potrafili wracac cale wycieczki, bo podejrzewali, ze ludzie
    > zostana i zostawali naturalnie:)

    Fantazjujesz.

    > Glupi jestes. Stan Wojenny jak sama nazwa wskazuje to stan nie normalny
    > to stan wojny.
    > W Normalnym stanie dalo sie paszport zaltwic, ale partyjniakom odmiwano
    > bradziej niz niepartyjnym - domysl sie dlaczego:)

    Niestety ale to ty jesteś głupi.

    > Takimi samymi jak ty alkoholiku.

    Ja nie pije więc nazywasz mnie alkoholikiem, a pijaczków bronisz
    bo skoro pija aby nie czuć bólu to mają nie być alkoholikami ?
    Ty tez pijesz aby nie czuć bólu po tym PRLowskim ustroju ?

    > Pracownicy zarabiaja o 1/4 mniej niz ci sami pracownicy w USA czy UK. Ja
    > bym to bardziej nazwal, ze dell ich wykorzystuje bo nie placi im tyle
    > ile by placicl w Irlandi np. Czyli p[rodukuje w Poslce bo rzad RP daje
    > mozliwosc wyzysku polskiego pracownika.

    Pracodawca płaci tyle ile musi.
    Ale bardzo jestem ciekawy dlaczego powinien płacić tyle ile w USA
    czy Irlandii i dlaczego komuchy za PRLu tak nie robili ?

    > No to ile?

    Mnie nie pytaj, skoro szczekasz to powinieneś znaleźć te dane.
    A jeśli nie chcesz bo nie masz racji to dlaczego mnie pytasz ile ?

    > Jakie dales fakty z ktorymi sie nie zgodzilem? Ze na studia byli
    > przyjmowani tylko partyjniacy? Glupoty opowiadasz, moze dzis tak
    > jest:))) i pewnie jest.
    > Byly punkty po to wprowadzone by wyrownac mozliwosci ludzi pochodzacych
    > z roznych warstw spolecznych i rejonowych. Dzieki temu dzieci z rodziny
    > 8 dzietej mialy szanse konczyc studia np.

    To sprawdź głupku w statystykach ile to kandydatów z rodzin
    robotniczych, wielodzietnych i wiecznie pijących skończyło
    akademie medyczne.

    > Nie, nie strzelal, aktyw namawial by isc pod lufy.
    > Biorac pod uwage tamta atmosfere to byla zbrodnia.
    > Aktyw solidarnosci powinien natychmiast po wprowadzeniu SW odwolac
    > wszelkie zaplanowane kacje buntownicze radykalow. Byly takie akcjie
    > zaplanowane na rocznice grudnia.
    > A teraz uwazaj! Poszukaj sobie jak dzis zyja bezposrednie rodziny tych
    > zabitych! I porownaj nap. z takim Bonim czy Kaczynskim...

    Czyli ten co strzelał był niewinny ?
    Jak wyjdziesz z domu do pracy i ktoś cię napadnie to zgodnie
    z twoja głupkowata teorią nawet nie będą go ścigać.
    Wszak winny będzie twój pracodawca który kazał ci wyjść z domu.

    A w międzyczasie porównaj różnicę życia robotnika i jakiegoś
    pierwszego sekretarz. Będziesz zaskoczony.

    > Bo uzyli ostrej broni. Jednak nie jeden wowczas z zastepow szturmowch
    > ZOMO i ORMO stracil oko, czy w innych okolicznosciach byl ranny.
    > Zadam ci pytanie, jak dzis banda ludzi w wieku 20-30 lat zaatakuje
    > policje kamieniami, zaczna wybijac szyby, brac ze sklepu co popadnie, to
    > bedziesz zwolennikiem ostrego potraktowania takich ludzi czy lagodnie
    > wolisz by polcjanci z kwiatami do nic podeszli?
    > A przy okazji, w Liberalnej polsce policja ostrzelala z ostrej amunicji
    > studentow w Lodzi dwoje zabijajac...
    > Oni nawet nizczym nie rzucali w Policje... Wowczas byl Stan Wojenny tu
> [...]

    W Łodzi to był wypadek spowodowany pomyłką przy wydawaniu amunicji.
    A Wujku to było morderstwo.

    > Daj przyklady? Bo inaczej ci wyjasnic nie potrafie.

    Porównaj kto studiował na ciekawych kierunkach (medycyna)
    i dlaczego nie byli to ludzie teoretycznie preferowani
    punktami ?

    > Universytet Jagielnoski mail w europie bardzo duzy prestiz.
    > Poczytaj o tym.

    Prestiż ma, ale poziomu nauczania już takiego niestety nie
    więc do pierwszej setki nie wszedł. Znowu moja wina ?

    > Nie rozumiem?
    > Ale nie wazne, nadal polska to ogon jesli chodzi o bezpieczenstwo na
    > drogach, z samych drog i ich sstanu to sie nie bierze, bo droga sama nie
    > prowadzi pojazdu -= prawda?
    > Ktos ten pojazd prowadzi i jesli nie dostsuje odpwienich technik
    > prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze to jest wg. ciebie dobrym
    > kierowca bo takie drogi mamy?:)))

    To poczytaj głupoty jakie wypisywałeś w wątku dotyczącym
    wypadku drogowego. Kupa ludzi miała ubaw jak swoje fobie
    przedstawiałeś jako domniemane przepisy kodeksu drogowego.

    > Caly ten watek mial byc wlasnie o tym, chcesz jeszcze dwa medialne
    > przypadki z ostanich 14 miesiecy?

    Ale co to zmienia w temacie dyskusji ?

    > Atari to lata 87-88 15 dolarow wowczas sie juz nie zarabialo nie siej
    > ciemnoty:)
    > Zarobki ksztaltowaly sie w okolicy 25 dolarow, przy czym pamietaj, ze to
    > byla kwota netto!
    > Jesli chcesz porownac ja dzis do zarobkow zrob to do kwoty netto.
    > Ja nie pamietma ile kosztowal Atari, ba ja wowczas mialem inny sprzet:)
    > Ale moge ci powiedziec, ze te 170 dolarow to nie to samo co dzis 170
    > dolarow.

    Teraz będziesz udowadniał że wiesz lepiej niż ja kiedy co
    i za ile kupowałem.

    > Wowczas kiedy piszesz o tym Atari za wodke pol litra, gume "donald" (nie
    > tusk) i czekoladke trzeba bylo dac dolara:)

    A pensja robotnika wystarczała na dwa kilo pomarańczy.
    Tyle że normalny człowiek nie kupował jeszcze wtedy wódki i
    słodyczy w pewexie a pomarańczy na targu.
    Ale ty jak zwykle nie masz o tym pojęcia.

    > Czyli na dzisiejsze jakies 3zl za pollitra gume i czekoladke...
    > Policz ile dzis musisz na to wydac. Jesli przyjac, ze cena wodki to ok
    > 30zl za butelke plus czekoladka. wezmy dla latwiejszego liczenia 35zl...
    > czyli mamy 11,5 dolara wuiecej. 170 dolarow (nie wiem czy tyle
    > kosztowalo, ale sprawdze bo mam gdzie) x11, 5 da ci na dzisiejsze
    > niecale 2000 dolarow!
    > Czyli mniej wiecej 6000zl... Ile pracownik w sklepie musi dolozyuc na
    > taki komputer pensji?

    Nie ośmieszaj się tymi manipulacjami.

    > Nie i nadal nie widze ceny! Jedynie co widze to ilosc
    > niezidentyfikowanych pensi potrzebnych na zakup.

    Nie niezidentyfikowanych tylko ówczesnych średnich krajowych.
    no chyb aże i tego nie potrafisz sobie znaleźć, tylko w takim razie
    dlaczego zabierasz głos w dyskusji ?

    > Taka byla cena oficjalna.

    Taka była cena teoretyczna.
    Dla szarego obywatela cena rzeczywista to była ta z giełdy.
    Bo w tym pięknym i wychwalanym przez ciebie ustroju robotnik]
    nie mógł wydać swoich zarobionych pieniędzy na to co chciał
    lub potrzebował. Mógł wydać na to na co mu "waadza ludowa" pozwoliła.

    > Masz racje przesadzilem, wlasnie sie dowiedzialem, ze w pewnym
    > miasteczku 1000zl uznawane jest za dobra pensje:)
    > Co do cen, czy ja gdzies napisalem ceny?
    > Ty je dopisales i o to mi chodzilo. Teraz pomysl skad prawie w kazdym
    > domu za PRL-u telewizor kilka radioodbbiornikow? Skad ci ludzie na to
    > brali jak na to sie wg. ciebie pracowalo miesiace?
    > Rzumiesz teraz:)?

    Ty napisałeś średnią miesięczną = 1800zł i podałeś ile miesięcy
    dziś trzeba pracować na wymienione wyżej dobra.
    Ja tylko policzyłem ile to musiało by kosztować gdybyś napisał prawdę.
    A że nie napisałeś to wyszło mocno śmiesznie.

    > Napisalem ci na temat cen, jak widze nie zalapales "podstepu" - i dobrze:)
    > Ale nadal mi nie odpowiedziales kiedy w Polsce byla komuna?

    To nawet tego nie potrafisz doczytać ?
    Ty to faktycznie jakiś mocno nienormalny jesteś.