  • Data: 2008-11-22 14:11:11
    Temat: Re: Cło, VAT, przesylka z USA.
    Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wwieslaw" napisał:
    > Nie wiem jak Ty, ja pracujac w USA na koneic roku zeznanie musialem
    > wypelnic

    a czy ja pisałem że nie muszę? ja też wypełniłem, wysłałem i zapomniałem, a
    wszystko było proste jak drut, nawet na oczy ich urzędu podatkowego, ani
    urzędniczek nie widziałem:O)ufff

    tutaj podczas ostatniego rozliczenia to nawet miałem taki numer że na PITcie
    mi wyszedł zwrot całego podatku skarbowego jak płaciłem co miesiac w postaci
    zaliczek, ku###!!! co miesiac traciłem masę czasu na obliczenia, kontakty z
    zusami, USami, przelewami, jeszcze czasem się zdarzała wizyta osobista lub
    wyjaśnienia telefoniczne w przypadku siakiegoś drobnego błędu w dacie, a tu
    ku###!!! wyszło że ta cała praca poszła w błoto, i jeszcze musiałem się
    dodatkowo pofatygować osobiście do US z wydrukliem z banku zapłaconych
    całorocznych składek (nie wiem, czy oni ku### tych danych nie mają?:O(

    > USA:
    > Gross pay: $5,000.00
    > FICA OASDI $310.00 FICA Medicare $72.50
    > Federal tax $839.50
    > State & local tax $285.00
    > 401(k) $250.00
    > Total deductions $1,757.00
    > Net paycheck $3,243.00

    wiesz, to co napisałeś mnie conajmniej zdziwiło, dałem nura do szuflady z
    peiczekami, żeby też ci konkretne kwoty podać, ale nie mogę ich znaleźć,
    fakt że nie byłem rezydentem i powinienem jedynie część płacić, ale płaciłem
    raz tylko to co musiłem a w innej pracy wszystkie podatki (medyczny,
    socjalny, stanowy, federalny, tego 401(k) nie, ale wynikało to wyłącznie z
    mojej niewiedzy, oraz nieumiejętnosć dogadania sie z pracodawcą w kwestiach
    podatkowych, ale problemu z tego nie robiłem, bo to były i tak groszowe
    sprawy, i tak jak mówiłem, wielkiej róznicy nie widziałem, tak wiec moje
    podatki nigdy nie przekraczały 15%, a z tego co się dowiadywałem od
    amerykanów to u nich było podobnie (no chyba że mnie okłąmywali, w co
    wątpię), a u ciebie to widzę że jakeiś dziwy, zresztą najpierw podajesz
    gross pay 5tys, a potem brutto 6tyś.?

    > Polska: brutto 15000,00 zl

    przestań, kto w polsce zarabia 15tyś?:O)

    > Medicare czyli skladka zdrowotna nie daje Ci w zasadzie nic - jesli stac
    > Cie na prywatne ubezpieczenie, to panstwo nie bedzie za Ciebie placic :)

    u nas też nie daje nic, a płacisz 900zł miesięcznie:O(wiem z doswiadczenia)
    a tam z opieki medycznej nie kożystałem, wiec powiedz jak to u ciebie
    wyglądało?
    bo ja słyszałęm że za usługę płącę z włąsnej keiszeni (bo tam szpital
    prywatny) a potem dostaje zwrot z ubezpieczenia medycznego, ale nie miałęm
    okazji tego sprawdzić:O)