  • Data: 2008-11-22 20:03:31
    Temat: Re: Cło, VAT, przesylka z USA.
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    gargamel wrote:
    > a u ciebie to widzę że jakeiś dziwy, zresztą najpierw podajesz gross
    > pay 5tys, a potem brutto 6tyś.?
    5 000 razy 12 miesiecy = 60000 rocznie. Prosta matematyka.

    > przestań, kto w polsce zarabia 15tyś?:O)
    Znam z imienia i nazwiska co najmniej kilkanascie osob. Poza tym
    wybralem ta kwote, bo to mniej wiecej rownowartosc 5000 USD po aktualnym
    kursie.

    > u nas też nie daje nic, a płacisz 900zł miesięcznie:O(wiem z
    > doswiadczenia) a tam z opieki medycznej nie kożystałem, wiec powiedz
    > jak to u ciebie wyglądało? bo ja słyszałęm że za usługę płącę z
    > włąsnej keiszeni (bo tam szpital prywatny) a potem dostaje zwrot z
    > ubezpieczenia medycznego, ale nie miałęm okazji tego sprawdzić:O)

    Ale nie z Medicare. Jak zaplacisz kilkaset USD miesiecznie prywatnemu
    ubezpieczycielowi, to owszem, zwroca Ci czesc lub calosc, albo nawet
    rozlicza sie bezgotowkowo. Ale nie dotyczy to Medicare potraconego z
    pensji - Medicare zaplaci za Ciebie dopiero wtedy, jesli Cie nie stac na
    prywatne ubezpieczenie.

    Tak wiec u nas g... dostajesz, ale mimo wszystko w ramach obowiazkowej
    skladki. Tam w ramach obowiazkowej skladki dostajesz rachunek ze
    szpitala :)

    Hmmm no i lekarstwa na recepte. Kosmicznie drogie, placisz z wlasnej
    kieszeni, ubezpieczyciel (PRYWATNY, nie Medicare!) czesc Ci zwraca.

    Jak zaplacisz za 3h wizyte w ambulatorium 1500USD i w aptece 280USD za
    kilkanascie pigulek, to z tej pensji 5000 USD brutto jedna trzecia
    poszla w kosmos :) a ubezpieczalnia odda za 3 miesiace i to nie
    wszystko. No i zeby dostac ta refundacje to 500USD skladki kosztuje...

    Rozwiazanie z USA ma swoje plusy i przyjemnie mi sie tam korzystalo ze
    sluzby zdrowia, ale gdyby w PL zredukowac skladke zdrowotna (lub tez
    zlikwidowac) to wiekszosc pracownikow by ja przejadlo zamiast sie
    ubezpieczyc.

    Wieslaw