  • Data: 2005-07-12 05:53:13
    Temat: Re: Cimoszewicz a prawo
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Romek" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:33a6.00000f4d.42d2bd19@newsgate.onet.pl...
    > Czy ktos moze mi wyjasnic jak z prawnego punktu widzenia wyglada
    zachowanie p.
    > Cimoszewicza przed komisją. Roznie o tym mówią. A ja sie zastawiam czy
    > przypadkiem swiadek nie wykazal dobrej znajomosci prawa. Bo na wszytkie
    zarzuty
    > mial jakis paragraf.

    1. Nie mial pragrafu na samowlne opuszczenie posiedzenia komisji
    2. Popelnil blad formalny: nie zklozyl jednego wniosku
    o odwolanie 7 czlonkow, lecz 7 wnioskow o odwolanie
    jednego czlonka (coz, zawidoly emocje u prawnika
    Cimoszewicza)
    3. Prawo w zakresie odwolania "liczby czlonkow uniemozliwajacej
    glosowanie" jest kolejnym niewypalem. Nie wiadomo co ma
    oznaczac zwrot "uniemozliwiajce glosowanie" - w koncu
    jeden czlonek komisji tez moze glosowac. Byc moze chodzi
    tu o quorum - lecz ustawodawca nie byl laskaw tego sprecyzowac,
    a poniewaz nasz ustawodawca nie ma zwyczaju spisywac celu
    danego przepisu (intencji, ducha prawa) pozostaje tylko
    litera a nie domniemywanie co autor (ustawodawca) mial na mysli.

    A mowiac wprost - marszalek sejmu szukal pretekstu by sie wymigac.
    I, znjaca zycie, pozostanie bezkarny. W koncu tzw. bezstronni
    prawnicy maja slabosc do wysokich urzednikow panstwowych.

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL