    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciaza maloletniej
    Date: Thu, 7 Sep 2006 07:12:58 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    <edm26t$q8e$1@inews.gazeta.pl> <edm3dc$3h8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <edm5nf$c8b$1@inews.gazeta.pl> <edm8pr$ho0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <edm8of$rnt$1@atlantis.news.tpi.pl> <edmc6e$q9e$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <edmcse$fqt$1@atlantis.news.tpi.pl> <edmesb$ojd$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <edmgar$69$2@atlantis.news.tpi.pl> <edmh2m$b7r$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <edmha9$bga$1@nemesis.news.tpi.pl> <edmpv8$26a$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <edmu93$q66$1@atlantis.news.tpi.pl> <edmv1j$ebb$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <edn0g2$hn7$1@nemesis.news.tpi.pl> <edn0u7$7d2$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <edn8o3$90o$2@nemesis.news.tpi.pl> <edn9fl$b7j$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Dnia 06.09.2006 Idiom <i...@w...pl> napisał/a:
    > jeśli ja uważam coś za złe dla mojego syna, to uważam to za złe również dla
    > cudzych dzieci - i kontekst kulturowy nie ma znaczenia; kontekst kulturowy
    > ma dla mnie sens w kwestiach dotyczących jedzenia, ubrania, ale nie tych,
    > które dotyczą ograniczania wolności jednostki.

    Się jeszcze wtrącę :)

    Narzucasz własne przekonania wynikające z Twojego uwarunkowania w obrębie
    kultury w której żyjesz. Takie podejście ogólnie jest pewnie ok bo w końcu
    wierzymy w pewien zespół wartości, mamy jakieś tam jego bardziej
    pragmatyczne (niż sama wiara) podstawy i staramy się tego trzymać.
    Sytuacja zmienia się MZ gdy staramy się komuś narzucić te wartości a ten
    ktoś jest już uwarunkowany innymi. Zobacz jak Ty się np. bronisz przed
    akceptacją wspomnianego wcześniej romskiego obyczaju i teraz wyobraź
    sobie, że w drugą stronę może być dokładnie tak samo. Jest jakiś facet
    któremu 18 + n lat kładziono do głowy, że takie obyczaje są ok i są normą.
    Jest dziewczyna z mniejszym życiowym stażem ale równie silnie
    uwarunkowana i też zapewne uważa to za normę i nie wiem skąd
    przekonanie, że jakoś cierpi z tego powodu. Dlaczego tego faceta ma się od
    razu traktować jak zwykłego pedofila?

    Co do Twojego syna i różnych interesujących przykładów. Wyobraź sobie, że
    z jakiegoś powodu wychowywał się kulturze w której normą są małżeństwa
    nastoletnich chłopców ze starszymi babkami. Wielu jego kolegów tak jest
    właśnie pożenionych a w jego przypadku przysłowiowa d**a. Sam nie ma nic
    przeciwko takiemu małżeństwu (bo tak go uwarunkowano) i nie rozumie
    kompletnie o co Ci chodzi. On jest tam (w swojej kulturze), Ty tu, w
    swojej. Będziesz go na siłę i za wszelką cenę od tego odwodzić?

    --
    Marcin