    From: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Date: Wed, 23 Mar 2011 12:24:16 +0100

    > Jasne... I tak się powielą z tego, co Bóg zesłał na pustyni Gatesowi.

    O czym ty bredzisz?

    > Powiedzmy, że jesteś kompozytorem. Wystawiasz w cenniku na swojej półce:
    >
    > * Wykorzystanie mojej piosenki na weselu na 100 osób: 10zł
    > * Wykorzystanie mojej piosenki na imprezie sylwestrowej na rynku w
    > waszym mieście: 1000zł.

    Fałszywe gwizdanie mojej piosenki w autobusie: milion złotych.

    [ciach]

    > Usługi są kształtowane bowiem pod klienta. Montaż anteny satelitarnej na
    > balkonie albo na stromym dachu jakby się różnią.
    >
    > Jak kupuję chleb w Kauflandzie, to nie wymagam pomocy technicznej w
    > zrobieniu kanapek.

    Ale jeśli ma np. dziurę po myszy, to mają psi obowiązek go "naprawić".

    [ciach]

    > Mój odtwarzacz DVD firmy X jest również w zasadzie komputerem, ma
    > również oprogramowanie w sobie typu OEM. Czy uważasz, że jak mi się
    > teraz klapka urwała, laser się wypalił a silnik zatarł, to mogę teraz
    > kupić kolejny odtwarzacz już bez oprogramowania?

    Jeśli potrafiłbyś przełożyć kostkę z firmware do nowego i by zadziałało
    - oczywiście.

    > Albo moja Nokia? Jak mi się potłukła, to mogę kupić kolejną bez Symbiana?

    Masz prawo, jeśli takową znajdziesz.

    > Oprogramowanie wbudowane (a takim jest OEM) w sprzęt stanowi po prostu
    > jego składową.

    Podobnie jak koła stanowią składową samochodu.

    > A mój idioten-ruter linksysa... Też ma oprogramowanie. Mogę kupić
    > kolejny bez?

    Patrz wyżej.

    [ciach]

    > O! Znaczy się dają za darmo? No to chyba dobrze? Mówisz o akcjach

    Raczej źle, bo się wmusza w państwowy system edukacji "jedynie słuszną"
    linię oprogramowania prywatnej korporacji.

    [ciach]

    > czy wysoka czy nie można dyskutować, bo to kwestia wieloaspektowej
    > oceny. Nie da się jednak ukryć, że na pewno najwyższa na rynku w
    > sektorze Desktop.

    MegaROTFL

    > No to może niech ich sprzedawcy ruszą dupę i zainwestują w markieting?
    > Obawiam się jednak, że markieting markietingiem, a jakość jakością.

    Tylko że wtedy cena by skoczyła kolosalnie - w mikrosyfowym
    oprogramowaniu płacisz w dużej mierze za marketing.

    > Pacz pan, a ja się rozglądam wokoło i na ca. 100 komputerów w moim
    > budynku, płatnika ma jeden. Więc demonizm płatnika jest dość Taki Sobie.

    Jeden starczy.

    > Poza tym, nowoczesny kraj wymaga informatyzacji łączności z obywatelami.
    > I bardzo dobrze, ze większe przedsiębiorstwa muszą korzystać z płatnika,
    > bo ja jako obywatel nie mam ochoty na płacenie za przetwarzanie ich
    > papierowych deklaracji. Mam nadzieję, że niedługo jakoś coś ala Płatnik
    > zawita do US i innych urzędów.

    Zawitało i jest wieloplatformowe. Np. ja swojego PITa wysłałem w ten
    sposób (i w 10 dni miałem zwrot).