  • Data: 2011-03-23 17:40:13
    Temat: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.03.2011 17:01, Skrypëk pisze:

    > To te 5% marży resellera to dla ciebie rozbój w biały dzień?

    Marża producenta. Jeśli to dla ciebie zbyt skomplikowane słowo - man na
    myśli różnicę pomiędzy kosztem wyprodukowania podzielonym przez liczbę
    sprzedanych egzemplarzy plus cena ewentualnego nośnika odjęte od ceny
    jednego egzemplarza programu.

    > A znasz jakieś prawo napisane przez ludzi, które nie jest "sztucznym
    > zakazem"?
    > Ciebie obowiązują i chronią tylko prawa przyrody?

    Znowu się zgubiłeś w wątku.

    > A jakież to oprogramowanie Watykan dostarcza szkołom po preferencyjnych
    > cenach?

    Swoją doktrynę.

    > Dlatego wymienia się na ten sam model, łajzo, jak się nie potrafi
    > wykonywać karkołomnych napraw.

    Znajdź ten sam model po np. 5 latach, mendo.

    Poza tym prawdziwe systemy operacyjne nie mają z tym problemu.

    > Tak, jasne. Dlatego wszyscy używają Binga a nie Google, IE a nie
    > FireFoxa, wszyscy kupują Xboxy a nie PS3 i muzyki słuchają na Zunie a
    > nie iPodach,a programują w .NET a nie w Javie, bazy trzymają na MSSQL a
    > nie Oraclu, no i nikt niekorzysta z Apache tylko cały świat przepłaca za
    > IIS.
    > Trzeba zamknąć ten MS, bo produceni

    Nie trzeba zamykać. Wystarczy nakazać uwolnienie kodu albo przynajmniej
    ujawnienie wszystkich standardów wymiany danych.

    Jak w każdej dziedzinie monopol powinien być ograniczany przez przepisy.
    A w dziedzinie systemów zgodnych z MS Windows konkurencji nie ma - jest
    tylko jeden producent.

    > i klienci nie wiedzą co robią.

    Rzadko kiedy wiedzą. Generalnie idą za stadem.