  • Data: 2020-12-06 13:11:22
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.12.2020 o 22:59, Budzik pisze:

    > Ja tam nie wiem czy sa doopiekowani. Mało to było opisów krażacych
    > karetek, ludzi siedziacych na jakichs prowizorycznych fotelach na
    > podjezdzie do karetek czy tez ludzi w szpitalu w Poznaniu gdzie przez
    > całą noc nie pojawił się nikt z personelu.

    Krążą dokąd się nie ustali, czy mają COVID.

    > Ale załózmy ze w tym całym burdelu moze i masz racje ze lepiej być
    > covidowcem niz swiezym zawałowcem.

    Teraz zdecydowanie tak. Wprowadzono mechanizm paniki. Szpital przyjmie
    takiego z zawałem, i jak się okaże, że ma COVID, to go wyłączą na miesiąc.

    > Problem polega na tym, ze takie dane sa niewiarygodne i obarczone
    > ogromnym błedem z kilku powodów. Pytanie, dlaczego GUS nie podaje na
    > biezaco bardziej rozbudowanych danych i czy chociaz rzadzacy te dane
    > posiadaja?

    Z tego co mi wiadomo :-), to nie.

    > I od tego zwiekszy sie liczba i skutecznosc karetek?

    Tak. Kwestia finansowania. Szkolenia. Ewentualnego wsparcia - czemu
    przykładowo w zaistniałej sytuacji nie uruchomiliśmy karetek wojskowych.
    Sądzisz, że nie mamy na wypadek "W" czegoś zamagazynowanego? WOT pilnuje
    szpitali. Mógłby wozić chorych.

    > I wtedy magicznie znajda sie miejsca? Znaczy uwazasz ze szpitale maja
    > miejsca tylko olewaja temat?

    Tak uważam z powodu opisanego wyżej przy zawałowcu.

    > To niestety tylko zgadywanie. Wolałbym oprzec sie o wiedze.

    Czy uczestniczyłeś kiedykolwiek w "procesie wystawienia aktu zgonu"?
    Gdybyś uczestniczył, wiedział byś, że tak naprawdę nie mamy danych
    statystycznych o przyczynach zgonów.

    > CZyli twoim zdaniem budowanie dodatkowych szpitali było
    > niepotrzebne?

    Takie jest moje zdanie. Chyba, ze jest coś, o czym nie wiem.>
    > BTW w innym poscie pisałes ze w tym roku duzo mniej osób ginie w
    > wypadkach bo ruch mniejszy etc. Pytałem cie tam o jakies dane na ten
    > temat ale nie odpisałes. Mogłbym prosic?

    Tu znajdziesz za trzy tygodnie:
    https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,
    wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    --