    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Date: Sat, 7 Jan 2006 23:38:07 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info
    <dpo26m$l1c$1@news.mm.pl> <dpocnp$4fv$1@news.interia.pl>
    <dpoegh$f37$1@atlantis.news.tpi.pl> <dpoff1$ns6$1@opal.futuro.pl>
    <dpofv0$kd8$1@atlantis.news.tpi.pl> <dpogvb$ok1$1@opal.futuro.pl>
    <dpoim9$19u$1@atlantis.news.tpi.pl> <dpomot$rei$1@opal.futuro.pl>
    <dpphpm$422$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > > Każdy wierzy w to w co chce ;)
    >
    > Ja tu nie o wierzeniach tylko o prawie.

    To rzuć, jakąs normę prawną wskaż instytucję prawa o której Ty tu albo chociaż
    jakiś przepis prawa. Dla mnie póki co piszesz o własnych wierzeniach i
    subiektywnych przekonaniach.

    > Jak już wspomniałem wyżej ta kwalifikacja prawna coś mi nie pasuje...

    Czyżbyś naprawdę uważał, że np. właściciel sklepu nie może wyprosić z niego w
    dowolnej chwili dowolnego klienta (po prostu dlatego, że jest właścicielem)?
    A skoro może Cię całkiem wyrzucić ze sklepu to tym bardziej może ustanawiać
    określone reguły zachowania się na jego własności. Podstawą takich działań
    będzie służące mu erga omnes (czyli przeciw wszystkim) prawo własności.
    Oczywiście prawo to nie jest absolutne i też podlega pewnym ograniczeniom, ale
    nie widze przeszkód by osoby wchoidzące na swoją własność właściciel wzywał
    np. do złożenia plecaka w depozycie czy wchodzenia i wychodzenia określoną
    drogą.

    Reguł takich jak okreśłony sposób poruszania się w właściciel w praktyce nie może
    wyegzekwować (chodzi mi o to że nie może zmusić Cię do chodzenia tak jak on
    chce - np. na czworaka jeśli takie coś sobie wymyśli) , ale zawwsze, jeśli się tym
    regułom na jego własności nie podporządkujesz właściciel ma prawo zarządać
    opuszczenia sklepu przez osoby nie respektujące jego zasad, korzystania z jego
    własności.
    Kiedy mimo wezwania do opuszczenia sklepu nie opuszczasz go właściciel sklepu
    może wezwać policję z uwagi na podejrzenie popełnienia przestępstwa z art. 193
    k.k.

    Oczywiście w razie ustanawiania absurdalnych reguł taki właściciel sklepu ryzykuje
    co najwyżej że klienci omijać go będą szerokim łukiem ale to zupełnie inna kwestia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info