  • Data: 2006-01-08 13:59:45
    Temat: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >poza tym nie mieszaj mnie z innymi dyskutantami, ja o metrze nic nie
    > piszę, pisałem o innych konkretnych sytuacjach.

    Czyli Tobie chodzi tylko o hipermarkety?
    Prawdę mówiąc choć dostrzegam odmienność sytuacji w metrze i sklepie, to ogólna
    ocena dla mnie jest podobna: Co do zasady, wchodząc na teren który nie należy
    do Ciebie, choćby przez grzeczność winieneś dostosować swe zachowanie do
    instrukcji tego, kto tym terenem zarządza.

    Właściciel sklepu i działający na jego polecenie ochroniarz mają tu pozycję wręcz
    silniejszą niż obsługa metra. Bo sklep i towar w nim jest zwykle własnością
    prywatną a nie publiczną. Właściciel sklepu i towaru na podstawie art. 140 k.c. ma
    pełne prawo - w trosce o swoje mienie - polecić Ci w jego sklepie wchodzić
    wejściem i wychodzić wyjściem czy np. pozostawić plecak w depozycie. Moim
    zdaniem takie oczekiwania właściciela sklepu wobec klientów są uzasadnione,
    szczególnie jeśli w sklepie zdarzają się kradzieże towaru dokonywane przez
    niektórych klientów.

    -> http://usenet.pomocprawna.info