  • Data: 2004-05-27 18:18:52
    Temat: Re: Brak stałego meldunku
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adrian napisał:

    > Bylem w takiej sytuacji przy sprzedazy mieszkania. Przed sprzedaza musialem
    > sie wymeldowac a nie mialem gdzie zameldowac sie ponownie. Radzilem sie
    > mojego prawnika i rozmawialem z urzedasami w 2 roznych miastach. Wniosek
    > jest jeden: nie ma obowiazku meldowania sie na stale i nie ma konsekwekncji
    > prawnych. Koniec kropka.
    > Jak ktos Twierdzi inaczej to zle twierdzi :-)

    Na pewno to byli prawnicy?
    A nie wyglądali na pijanych albo naćpanych?

    Ale że nie byc gołosłowną - ustawa o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych. Obowiązująca.

    "Art. 4. Obowiązek meldunkowy polega na:
    1) zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
    2) wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
    3) zameldowaniu o urodzeniu dziecka,
    4) zameldowaniu o zmianie stanu cywilnego,
    5) zameldowaniu o zgonie osoby.

    Art. 5. 1. Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w
    miejscu pobytu stałego.
    2. W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego."

    I jeszcze:

    "Art. 56. Wykroczenia przeciwko obowiązkowi meldunkowemu podlegają
    ustawie z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń"

    Dodam od siebie że kwestia zameldowania nie zależy od chcenia czy
    niechcenia wlaściciela lokalu w którym sie zamieszkuje.

    Radzili Ci jeszcze w jakichs sprawach? I śpisz spokojnie? Ja bym nie
    mogła... :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl