  • Data: 2004-05-27 20:06:21
    Temat: Re: Brak stałego meldunku
    Od: "Pawel N" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mrs. Yonnie <y...@g...pl> napisał(a):

    > Jakie są konsekwencje prawne (i inne) nie posiadania
    > stałego meldunku?
    >
    > Temat był już poruszany, ale wciąż nie mam pewności,
    > czy obywatel RP może normalnie funkcjonować
    > bez posiadania takowego...

    Ja funkcjonowałem bez problemu przez 1,5 roku. Bez problemu założyłem konto w
    banku.Nikt mi nie robił problemu w pracy. Problemem jest istnienie w polskim
    prawie ustaw na wskroś obrzydliwie komunistycznych jak właśnie ustawa o
    ewidencji ludności. Co więcej żeby mieć meldunek nie udało mi się przekonać
    pań urzędniczek że niepotrzebny mi jest akt notarialny stwierdzający prawa do
    mieszkania.Mówie babom że jest wyrok TK który uznał ten przepis za
    niekonstytucyjny ale nie,nie,nie musi być akt notarialny bo tak jest tu
    zawsze i co nas to obchodzi. Wkurzyłem sie bo nie bede zasuwał specjalnie
    200km do domu po akt notarialny i przez 1,5 roku lałem (przepraszam za słowo
    ale chce mi sie tylko przeklinać jak slysze o obowiązku meldunkowym) na
    meldunek.W koncu jakos dowiozłem ten akt notarialny,dostałem dowód i czuje
    sie zameldowany pełną gębą. Co ciekawe,o ile sie nie myle,zadna ustawa juz
    nie posluguje sie terminem "miejsce zameldowania", ale głowy nie daję.
    Przykładowo ustawa o VAT w przypadku ustalenia miejsca świadczenia usług mówi
    wyraźnie o miejscu stałego zamieszkania.Bo to jest najważniejsze,gdzie dana
    osoba sobie zamieszkuje,gdzie można ją zastać a meldunek to chory
    komunistyczny przeżytek który mam nadzieje zostanie wytępiony z polskiego
    systemu prawnego.
    pzdr