  • Date: Thu, 27 Sep 2012 09:16:37 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezprawie polskie

    W dniu 27.09.2012 08:54, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > To może uściślijmy co Kolega rozumie pod pojęciem "namierzyć" ?

    Znaczy się chodzisz z wielką tablicą rejestracyjną z przodu i z tyłu?

    > I będzie to wina pojazdu, a nie kierowcy ? :-) To może w takiej sytuacji

    Ależ kierowcy - który *wcześniej* zaniedbał czegoś, a potem (chwilowo)
    *przestał* być kierowcą.

    > odszkodowanie powinien wypłacić producent samochodu ? ;-) Poza tym
    > napisałem "stojący na parkingu", a nie staczający się z górki.

    Jakże mało wiesz o życiu...

    [ciach]

    > Tu oczywiście ma Kolega rację. Ubezpieczyciel ma prawo brać pod uwagę
    > nawet kolor dywaników. Staram się tylko zrozumieć tę nieszczęsną

    Tak im wyszło.

    [ciach]

    > Ale czy z ten rodzaj paliwa miał wpływ na wysokość składki ? Nie upieram
    > się. Fakt, że w ubezpieczeniach OC w ostatnich latach sporo się zmieniło.

    A co mnie to obchodzi? Szukam najtańszej oferty przy moich parametrach.
    I mam w nosie, czy bonus dostałem za rodzaj paliwa czy kolor nadwozia.

    Kiedyś tylko byłem w PZU i widziałem ich tabelki, ale to było co
    najmniej dekadę temu.

    [ciach]

    > Tzn. ma Kolega na myśli taką sytuację, że w ogóle nie jeździ żadnym
    > samochodem przez cały rok i raz w roku chce podwieźć chorego do szpitala
    > jego samochodem ? W takiej sytuacji pojęcie "niedzielny kierowca" to

    Może na co dzień jeździ motocyklem albo lata samolotem. Whatever.

    > mało powiedziane :-) Bardzo duże ryzyko spowodowania wypadku = stawka
    > podstawowa + 300% ;-) Obawiam się, że na ostry dyżur mogłoby trafić
    > więcej poszkodowanych.

    Nie sądź innych po sobie.

    > Nie ma Kolega szukać agenta ubezpieczeniowego na poczekaniu. Prosta
    > zasada: jeśli chcesz kogokolwiek gdziekolwiek podwozić, to masz mieć
    > ważne uprawnienia. Z drugiej strony co będzie, jak się okaże, że
    > samochód osoby podwożonej do szpitala nie będzie miał ważnego OC ?!

    Dzięki przepisom, na które tak plujesz, jest to niemalże niemożliwe. No
    i zawsze to będzie sprawa między właścicielem a UFG.

    [ciach]

    > A dlaczego muszę płacić roczny "abonament" od samochodu, który 364 dni
    > stał na parkingu i pojechałem nim tylko raz.

    Bo statystycznie taki przypadek się nie liczy. Co więcej skoro stać
    ciebie na ewidentnie niepotrzebny samochód, to stać ciebie także na
    ubezpieczenie.

    > Możliwe, ale umówmy się, że to jest tylko Kolegi zdanie :-)

    Nie jestem twoim kolegą.

    I nie jest to moje zdanie, ale obiektywna prawda wykazana przez dekady
    praktyki na całym świecie.