  • Data: 2021-03-10 13:17:34
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 10-03-2021 o 11:59, Budzik pisze:

> [...]
    >rękę, to przyjechała karetka z pacjentem z innego szpitala, żeby go
    >przyjąć musiała być zgoda 2 lekarzy, jeden dał od razu, drugi
    >powiedział, ze zaraz zejdzie, po kilku awanturach (zrobionych juz
    >przez recepcjonistki) w końcu po 4 godzinach lekarz raczył zejść.
    >Karetka czekała... Ja spędziłem tam 8 godzin. Mógłbym pójść normalnie
    >do ortopedy i tam też mogli mi założyć gips, ale nie, procedura taka,
    >że musiałbym mieć skierowanie od lekarza POZ, a tu się okazało, że
    >jakaś grypa wtedy była i kilka dni musiałbym czekać na wizytę...

    I bez grypy:
    -skierowanie od POZ ... a dlaczego mialby cie skierowac? Najpierw cie
    musi skierowac do rentgena.
    -ortopeda ma gipsownie pod reka ?

    Biorac pod uwage terminy, to na oko miesiac chodzenia, ale moze "cito"
    pomoze ...

    > Kilka dni czekać ze złamaniem - super. Tak to nie od teraz są
    > bzdury, teraz jest ich więcej.

    Taa ... taki przypadek:
    -upadek i reka boli, i nie chce przejsc
    -odwoze na SOR, a tam standardowo:
    -rejestracja, prosze sie ustawic w tej kolejce, to jest lekarz POZ.
    Popatrzyl, pomacal, wystawil skierowanie do SOR czy do szpitala, bo
    inaczej to przyjac nie moga.
    w sumie - na plus, ze jest taki pod reka.
    -prosze zasiasc w poczekalni i czekac. Zaprosili do kolejnego lekarza,
    pomacal, skierowal do rentgena, prosze czekac w poczekalni.
    -przyjechal pielegniarz z wozkiem, zawiozl na rentgen, odwiozl do
    poczekalni, prosze czekac,
    -czekamy, czekamy i juz po ~8 godzinach jest diagnoza: skomplikowane
    zlamanie w barku, nadaje sie do leczenia operacyjnego, ale nie mamy
    wolnych miejsc ... prosze przyjechac za 3 dni.
    -burdel przy przyjeciu wtedy to juz taki malutki, ze nie warty
    wzmianki, przyjeli na oddzial
    -a operacja po kolejnych paru dniach - w sumie tydzien czekania ...

    I to wszystko w czasach przed covid.
    No ale zlamana reka nie zagraza zyciu .. no moze zagraza, ale malo.

    Teraz to SOR zamkniety ... najlepiej nie chorowac, bo nie wiem gdzie
    pomoga ...

    Niekoniecznie.
    Jeden z wczesnych przypadkow w kraju - zmarla z Covid pacjentka
    hospicjum paliatywnego.

    W takim hospicjum to sa osoby juz nad grobem, z innych przyczyn.
    I raczej by go nie opuscila zdrowa.

    Wiec zmarla na covid, czy nie na covid, czy covid zejscie przyspieszyl
    ?

    >czemu miałbym podważać chorobę, która przeszedłem?

    Albo juz nie, bo stan juz ciezki.

    No - jak taki covid zmniejszy wydajnosc pluc ... czy serce nie jest
    zagrozone bardziej ?

    >Tam gdzie nie było problemów z opieką medyczna nie było tylu
    >nadmiarowych zgonów - ciekawe nie?

    A sa jakies dane regionalne?
    Bo jak widac - ta duza smiertelnosc to zaczela sie w pazdzierniku,
    szczytowala w listopadzie, grudniu ... mowisz, ze to z przeciazonych
    rejonow ?
    Czy raczej z calego kraju ?

    >Co do samego covida. Babcia bratowej trafiła do szpitala z innymi
    >chorobami. W szpitalu - ponoć na czystym oddziale została zarażona
    >covidem.

    Tak dla formalnosci - nie bylo mozliwosci zarazenia wczesniej ?

    >Trafiła na oddział covidowy, gdzie uwaga przestano ją leczyć na inne
    >choroby. Po 3 tygodniach nie miała juz objawów covida, ale nikt nie
    >zbadał jej drugi raz. Zmarła, bo jej nie leczono po kolejnym
    >tygodniu, bo miała nieleczone inne choroby. Wpisano covid.

    Ponoc szpitalom oplaca sie wpisywac "covid" bo dostaja wiecej
    pieniedzy.
    Co moze nie usprawiedliwia zaniedbania, ale moze byc przyczynkiem do
    statystyki.

    Tylko ze ... jak widac w szczycie umieralo 1000 osob dziennie wiecej
    niz normalnie, a "na Covid" tylko 500 ...

    J.