    Subject: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Sat, 6 Mar 2021 11:11:59 +0100

    > Masz oczywiście racje, że uprawniony nie może sobie wymyślać poleceń "z
    > sufitu".

    Jednak to robią, a ty ich próbujesz bronić.

    > Ale wdawanie się z nim w bójkę w 99% skończy się źle dla
    > obywatela.

    Na tym właśnie polega siła reżimów.
    Dzięki takim obywatelom reżimy upadają, a nie dzięki tym, co potulnie
    wykonują najdurniejsze i niezgodne z prawem rozkazy i polecenia
    "uprawnionych".

    > W każdym razie odpowiadanie popełnieniem przestępstwa jest kiepskim
    > pomysłem.

    Obrona nie jest popełnianiem przestępstwa.
    Przypomnę ci, że ludzie którzy walczą z reżimami, po upadku tych reżimów
    nie dość, że są oczyszczani z zarzutów tych "przestępstw", to nawet
    bywają nazywani bohaterami.
    Popełnieniem przestępstwa jest zakuwanie obywatela w kajdanki i
    pryskanie gazem, gdy obywatel nie złamał prawa. Gdyby nie te "kiepskie"
    pomysły obywateli, to nadal na urlop jeździłbyś do Bułgarii maluchem i
    to pod warunkiem, że byłbyś godny otrzymać paszport.

    > Po za tym nie specjalnie wierzę w pchanie się w siłowe
    > rozwiązania (mniejsza o legalność) przez uprawnionych bez istotnego
    > (choćby tylko i z ich punktu) powodu. Choćby z lenistwa. Dać się
    > spokojnie wylegitymować i walczyć o sprawiedliwość administracyjnie, a
    > nie pięścią.

    To działa tylko w państwach prawa. To po pierwsze.
    Po drugie, nie specjalnie wierzę w pchanie się siłowe obywatela bez
    istotnego powodu. Dać się spokojnie zakuć w kajdanki i spryskać gazem,
    bo kulson sobie coś tam uroił?

    Dać się spokojnie wylegitymować? Z lenistwa?
    A dlaczego kulsonom nie wpadnie do głowy żeby nie legitymować bez
    podstawy? Chociażby z lenistwa.
    Dlaczego to ma działać tylko w jedną stronę? Zbyt trudne do ogarnięcia
    że wystarczy po prostu nie legitymować bez podstawy i nie prowokować?

    > I to jest moim zdaniem najbliższe prawdzie. Ja od siebie dosypię, że nie
    > wiadomo do końca, na ile ta maseczka ma wpływ w ogóle na zarażanie
    > kogokolwiek.

    Nie. To nawet nie jest zbliżone do prawdy.
    To, czy ktoś jest warchołem bo nie nosi maski kompletnie nie ma
    znaczenia i to jest bez związku. Tak samo bez związku jest to, czy maski
    są skuteczne czy nie są.

    Jeżeli fachowcy twierdzą, że maski są skuteczne, a rządzący decydują, że
    w takim razie ludzie powinni nosić maski, to zasranym obowiązkiem
    rządzących jest tak skonstruować przepisy, żeby nie było wątpliwości i
    żeby były zgodne z obowiązującym prawem. To nie jest wina obywatela, że
    nie potrafią tego zrobić.
    A zasranym obowiązkiem policji jest przestrzeganie prawa. Jeżeli te
    przepisy są niezgodne z prawem, to choćby obywatel był największym
    debilem antyszczepionkowcem i nosił czapkę z folii aluminiowej, to
    policja nie ma żadnych podstaw żeby takiego obywatela prześladować, a
    tym bardziej wlepiać mandaty, zakuwać go w kajdanki i pryskać w niego
    gazem. Co najwyżej może go grzecznie poprosić o założenie maski i
    potulnie czekać na przepisy zgodne z prawem.
    Pierdolenie, że w takim razie niech obywatel udowadnia swoją niewinność
    przed sądem, to zaprzeczenie państwa prawa i w ogóle odwrócenie do góry
    nogami całego dorobku intelektualnego i prawnego państw cywilizowanych.
    Tyle, że dla kulsonów to zbyt duży wysiłek intelektualny alby chociaż
    spróbować to zrozumieć, dlatego jest jak jest, że obywatele są karani
    "na wszelki wypadek" za niekompetencje rządzących. Bo co komu szkodzi
    "na wszelki wypadek" pobiegać po sądach i udowadniać swoją niewinność,
    nie? Obywatel powinien dziękować kulsonowi bukietem kwiatów, że dostał
    taką możliwość.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr