  • Data: 2019-04-07 23:46:56
    Temat: Re: Banalne - porzucone samochody jak przeciwdziałać
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 7 Apr 2019 17:39:11 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Rozmawiamy o złomowaniu porzuconego auta przez władze lokalne
    > czy przez sklepy i płatne parkingi?

    Zainteresowaly mnie prywatne parkingi ...

    > Nieprawda.
    > Nie muszą odholować i parkować, okres w czasie którego dajemy
    > szanse właścicielowi na reakcję auto będzie stało tam gdzie stoi.

    Opieralem sie na tekscie pismakow, ale spojrzmy do ustawy.

    Art. 50a. 1. Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub
    pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać
    usunięty z drogi przez straż gminną lub Policję na koszt właściciela
    lub posiadacza.
    2. Pojazd usunięty w trybie określonym w ust. 1, nieodebrany na
    wezwanie gminy przez uprawnioną osobę w terminie 6 miesięcy od dnia
    usunięcia, uznaje się za porzucony z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten
    przechodzi na własność gminy z mocy ustawy.
    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, gdy nieodebranie pojazdu nastąpiło
    z przyczyn niezależnych od osoby zobowiązanej.

    Sorry, nie ma "dajemy pol roku czasu", trzeba najpierw usunac.

    > Jak z jakiegoś powodu nie może tam zostać to lokuje się go na parkingu
    > nie publicznym

    Ale koszt jest.

    >gdzie posiadanie OC nie jest wymagane.

    Zacytuj ustawe, ktora na to pozwala.

    No niby mozna na Bialorus :-)

    > Brak podstawy prawnej.

    Podstawa jest, tylko ze trzeba "usunac z drogi".

    > Starczy. Złomowisko za niepełna tonowe auto płaci koło 400zł.
    > A za odwiezienie niesprawnego wraka do siebie policzy 50 do 100zł.

    A tu trzeba 6 miesiecy gdzies parkowac :-)

    > Mam trochę rodziny więc ktoś się zainteresuje mną i autem.

    A jak bedziesz lezal w spiaczce, bez kontaktu ?

    "nie jest pan strona w sprawie" :-)

    J.