    From: "erni" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aneks do umowy - czy odrzucić i co dalej?
    Date: Sun, 29 Jul 2007 00:13:10 +0200

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707282154060.3068@athlon64...
    > On Fri, 27 Jul 2007, erni wrote:
    >

    > Istotne są właśnie *szczegóły* umowy: część zakładów pracy korzysta
    > (a przynajmniej korzystała) dla pracowników "twórczych" z zapisu,
    > pozwalajacego zaliczać 50 kosztów uzyskania (co efektywnie obniża
    > podatek!) dla *części* wynagrodzenia o pracę.
    > Bazowali (bazują?) na zapisie z KP - że pracodawca "z automatu" dostaje
    > prawa majątkowe, z czego wynika że wynagrodzenie "autorskie" jest
    > zawarte *w pensji*.
    > USy domagały się AFAIK określenia w umowie "udziału procentowego"
    > czynności autorskich w zakresie umowy o pracę.

    Właśnie DOKŁADNIE tak jest. Mówili, że będzie procentowy podział, około
    1/3-2/3 (czyli np.33%-67%).

    > Po prawdzie, teoretycznie ktoś mógłby chcieć podzielić umowę na
    > pracę i odrębne "dzieło" - ale z p. widzenia ZUS nic to by nie
    > zmieniło, bo umowy osobiste zawierana przez pracodawcę z pracownikiem
    > (a ściślej: wszelkie umowy na jego rzecz, również "pośrednie")
    > i tak są oZUSowane!

    Czyli wszystkie składki będą odprowadzane do ZUS tak jak dotychczas?
    Nic się nie zmieni? Jest to dla mnie ważne,czy gdzieś nie tną mi po
    składkach.
    Jeśli chorobowe, rentowe będą jak były to ok, powoli przestaję się bać:)

    > IMO - jeśli umowa jest zgodna z przepisami, to ZUS dostanie tyle
    > samo. Jedynie US może dostać mniej.

    Ale jak to US. Przecież zakład płaci podatki z MOJEJ pensji - CO więc
    zyskują???

    > Możesz objaśnić?

    No bo mamią mnie wyższą ciut pensją, dzięki tej ich SUPERzmianie. A przecież
    Zyta obniżyła o 3% miesiąc temu składkę rentową i wszyscy dostali netto
    więcej kasy. Mój zakład liczy to rzem ile oni to mi dają więcej. Ot to
    tyle...

    > pzdr, Gotfryd
    Tylko dlaczego im tak zależy na tej zmianie umowy i podziale procentowym
    umowy?GDZIE jest haczyk, na czym "zarabiają"? Ja tego nie rozumiem:(
    Dzięki! Pozdrawiam.