eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAkwizycja - zwrot towaruRe: Akwizycja - zwrot towaru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Pawel Marcisz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akwizycja - zwrot towaru
    Date: Wed, 18 Jan 2006 00:41:29 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <BFF33F39.1B5D6%martzisch@o2.pl>
    References: <dqe1q4$met$1@news.onet.pl> <dqe22p$6r6$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dqe37p$rfu$1@news.onet.pl> <dqe4bk$3vr$1@inews.gazeta.pl>
    <57532$43ca9619$5112dc5e$30364@news.chello.pl>
    <dqe593$32n$1@news.onet.pl> <s...@4...com>
    <43cae79a$1@news.home.net.pl> <i...@z...router>
    <dqgdja$pr$1@inews.gazeta.pl> <v...@z...router>
    <43cc49b9$1@news.home.net.pl> <BFF30EB0.1B372%martzisch@o2.pl>
    <e...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: 128pc195.sshunet.nl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1137541290 5561 145.97.195.128 (17 Jan 2006 23:41:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2006 23:41:30 +0000 (UTC)
    X-Sender: fWWaiA+Ltj891LRAgCcnvAH21/77M55e
    User-Agent: Microsoft-Entourage/11.2.1.051004
    Thread-Index: AcYbv4m5yBdlBYeyEdql3QADk5FJXg==
    Thread-Topic: Akwizycja - zwrot towaru
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:359437
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski napisał(a):

    >> z żadnych przepisów, a tłumaczenie tego ratio legis nie znajduje
    >> uzasadnienia - gdyby ustawodawca chciał tak to uregulować, napisałby to
    >> wprost. Przecież istnieje coś takiego jak obowiązek sprawdzenia towaru w
    >> niektórych transakcjach.
    >
    > Przy zakupie poza lokalem przedsiębiorstwa często się nie da.

    To chyba bez znaczenia, czy się da, czy nie. O ile mnie pamięć nie myli,
    konsument nie ma takiego obowiązku też kupując w lokalu.

    >> Zwykły zarząd to tutaj po prostu używanie rzeczy do tego, do czego ona służy
    >> - czyli np. żelazka do prasowania przez te parę dni. A potem można z niej
    >> zrezygnować.
    >
    > Ale czemu to miałoby służyć skoro nie sprawdzeniu towaru?

    Sprawdzenie towaru to sprawdzenie, czy towar nie ma wad. A przez te 10 dni
    konsument może np. sprawdzić, czy towar podoba się teściowej albo czy jest
    przydatny w domu. Prawo nie nakłada nań obowiązku podawania racjonalnej
    przyczyny swojego zachowania (zwrotu), taka przyczyna nie musi nawet
    istnieć.

    Castrol pisał, że używanie "na własną rękę" wyłącza możliwość zwrotu, Ty, że
    kupujący ma sprawdzić cechy funkcjonalne i to jest celem zwykłego zarządu.
    Nie zgadzam się z Wami, ponieważ dopisujecie do ustawy ograniczenia, których
    ona nie stwarza.

    (Oczywiście przedsiębiorca mógłby użyć w jakiejś esktremalnej sytuacji
    złośliwego działania konsumenta art. 5 kc).


    --
    Pozdrawiam
    Paweł Marcisz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1