    From: Pawel Marcisz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akwizycja - zwrot towaru
    Date: Wed, 18 Jan 2006 00:41:29 +0100

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Przy zakupie poza lokalem przedsiębiorstwa często się nie da.

    To chyba bez znaczenia, czy się da, czy nie. O ile mnie pamięć nie myli,
    konsument nie ma takiego obowiązku też kupując w lokalu.

    > Ale czemu to miałoby służyć skoro nie sprawdzeniu towaru?

    Sprawdzenie towaru to sprawdzenie, czy towar nie ma wad. A przez te 10 dni
    konsument może np. sprawdzić, czy towar podoba się teściowej albo czy jest
    przydatny w domu. Prawo nie nakłada nań obowiązku podawania racjonalnej
    przyczyny swojego zachowania (zwrotu), taka przyczyna nie musi nawet
    istnieć.

    Castrol pisał, że używanie "na własną rękę" wyłącza możliwość zwrotu, Ty, że
    kupujący ma sprawdzić cechy funkcjonalne i to jest celem zwykłego zarządu.
    Nie zgadzam się z Wami, ponieważ dopisujecie do ustawy ograniczenia, których
    ona nie stwarza.

    (Oczywiście przedsiębiorca mógłby użyć w jakiejś esktremalnej sytuacji
    złośliwego działania konsumenta art. 5 kc).

    Paweł Marcisz