    From: Pawel Marcisz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akwizycja - zwrot towaru
    Date: Tue, 17 Jan 2006 21:14:24 +0100

    castrol napisał(a):

    > ale w tym wypadku kupujacy sprawdzil te cechy w domu, przy sprzedawcy, a
    > pozniej na wlasna reke juz zaczal uzywac nowo zakupupionego towaru, wiec
    > IMO zwrocic juz tego nie mozna, ale to tylko moja opinia.

    Nie rozumiem, skąd bierzecie założenie, że prawo konsumenta do odstąpienia
    od umowy ma na celu wyłącznie umożliwienie sprawdzenia towaru. Nie wynika to
    z żadnych przepisów, a tłumaczenie tego ratio legis nie znajduje
    uzasadnienia - gdyby ustawodawca chciał tak to uregulować, napisałby to
    wprost. Przecież istnieje coś takiego jak obowiązek sprawdzenia towaru w
    niektórych transakcjach.

    Zwykły zarząd to tutaj po prostu używanie rzeczy do tego, do czego ona służy
    - czyli np. żelazka do prasowania przez te parę dni. A potem można z niej
    zrezygnować.

    Paweł Marcisz