    From: "Michał Wilk" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akwizycja - zwrot towaru
    Date: Tue, 17 Jan 2006 18:28:33 +0100

    > Z samodzielnej interpretacji. Literalne odniesienie do funkcji i ich
    > możliwości sprawdzenia zawiera Ustawa z dnia 27 w art.3 u.3. Jeśli przy
    > zakupie poza lokalem firmy/na odleglość konsument nie mógłby sprawdzić
    > tych cech w domu to nie zyskiwałby praktycznie nic poza odrobiną więcej
    > czasu do namysłu, gdzie w nie tak znowu skrajnych przypadkach mógłby się
    > jedynie delektować widokiem zafoliowanego towaru.

    Mysle, ze ratio legis ochrony konsumentow zawierajacych umowe poza lokalem
    bylo zrownanie ich pozycji z pozycja konsumentow kupujacych w lokalu. A czy
    kupujac w sklepie karte grarficzna mozesz ja zabrac do domu, sprawdzic jak
    dziala i ew. odniesc i zwrocic? Chyba nie - tu chodzi wlasnie o mozliwosc
    namyslu. Kupujac "w lokalu" mamy mozliwosc sie zastanowic, a przy umowach
    poza lokalem niekoniecznie jest czas do spokojnego namyslu (wystarczy
    spojrzec na metody pracy akwizytorow)

    Pozdrawiam,
    Michal