  • Data: 2013-02-01 12:01:32
    Temat: Re: Agresja w szkole - prosba o pomoc w interpretacji
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-01 06:59, news pisze:

    > Przecież sam pisałeś że: "Jesli spelnia przeslanki wspomnianych art. o
    > niebezpieczenstwie utraty
    > zdrowia/zycia i innych", czyli jeśli nauczyciel kopnie dziecko i to
    > kopnięcie nie spełnia owych przesłanek (albo sąd uzna ze nie spełnia) to
    > nauczyciel jest bezkarny prawda?

    Ale to chyba nie jest wyjatkiem, ze jesli prokurator/sad uzna, ze jakis
    tam czyn nie nosi znamion przestepstwa/wykroczenia to nie wszczyna sie
    stosownego postepowania. Nijak ma sie tutaj czy to
    uczen/nauczyciel/kierowca etc...

    > Jeszcze mnie interesuje co grozi nauczycielowi za kopnięcie dziecka a co
    > grodzi uczniowi za kopnięcie nauczyciela?

    Nie mam pojecia. Mysle, ze przypadki rozpatrywane sa jednostkowo bez
    uwzglednienia poprzednich 'precedensow'.

    Natomiast faktem jest, ze np. kopniecie policjanta z pewnoscia bedzie
    bardziej "ukrarane" niz kopniecie kogos, kto nie jest funkcjonariuszem
    publicznym. Natomiast jesli policjant kogos kopnie to zapewne bedzie
    rowniez zupelnie inne postepowanie.
    Osobiscie nie dziwi mnie fakt, ze pewne zawody etc. sa objete
    "szczegolna" ochrona - ma ona dzialac prewencyjnie jak sadze.
    Nie mozemy dopuscic do sytuacji, ze np. zatrzymywana przez policje osoba
    rzuca inwektywami w funkcjonariusza, zle oceniony uczen obraza
    nuczyciela etc. Zatrzymanie/ocenianie etc. wynika wprost w wykonywanych
    przez te osoby funkcji i czesto narazaja sie na przerozne sytuacje.

    PS. watek o kopiacym nauczycielu jest ciekawy - spotkalo Cie to? Rozwin
    jak sprawa sie potoczyla.

    --
    jarek