    From: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Adres IP
    Date: Wed, 15 Sep 2010 15:40:15 +0200
    <i6d3si$f2j$1@node2.news.atman.pl> <i6d5bk$e0v$1@news.task.gda.pl>
    <i6d5hh$tva$1@news.onet.pl> <i6deva$qoq$1@news.dialog.net.pl>
    <i6dhtn$ss$1@news.onet.pl> <i6djl0$tmn$1@news.dialog.net.pl>
    <i6dmmr$csh$1@news.onet.pl> <i6dp2j$15i$1@news.dialog.net.pl>
    <i6ds1s$qrc$1@news.onet.pl> <i6e00f$5e1$1@news.dialog.net.pl>
    <i6e47j$isf$1@news.onet.pl> <i6e6gm$9gp$1@news.dialog.net.pl>
    <i6e9ci$ve1$1@news.onet.pl> <i6edbs$ds3$1@news.dialog.net.pl>
    <i6ktfd$3b0$1@news.onet.pl> <i6oet2$srl$1@news.dialog.net.pl>
    <i6oicg$sqc$1@news.onet.pl> <i6oksq$sb$1@news.dialog.net.pl>
    <i6opln$jjh$1@news.onet.pl> <i6orij$56l$1@news.dialog.net.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

    >W wiadomości news:i6opln$jjh$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk

    > Coraz tandetniej usiłujesz się wymigiwać od napisanych nonsensów.
    > Kto napisał "w UoODO chodzi o przypisanie numerów IP do konkretnych osób"?

    Racja, powinienem był napisać "Zgodnie z ustawą (definicją danych osobowych)
    chodzi". Wytłumaczę po kolei ten skrót: w ustawie chodzi o powiązanie danych
    z konkretną osobą, a nie akurat z "użytkownikiem sieci". W momencie nabycia
    łącza o określonym numerze IP *może* on (ten numer) stać się danymi związanymi
    konkretną osobą - klientem, jeżeli istnieje baza danych która zawiera takie
    powiązania.

    > Nie da się na gruncie tej ustawy tego zrobić.

    Znów się zgodzę. Oczywiście, że na gruncie ustawy nie da się powiązać.
    Potrzebna jest baza danych.

    > Weź ty się doucz, chłopie,

    Korzystanie z takiej bazy jest proste i nie wymaga nauki, wystarczy dostęp.

    >bo ja nie mam ani zdrowia ani ochoty cię dalej prostować.

    Nie musisz. Fakt, że czasem się garbię, ale staram się siedzieć prosto. ;-)

    > Co za nonsensowny bełkot...

    A teraz uspokój się i przeczytaj:
    http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/973/j/pl/

    > To przyczynek do informacji, że IP nie daje samo z siebie możliwości identyfikacji
    > konkretnej osoby.

    Podobnie, jak płeć, wiek czy popularne nazwisko. Ale jeżeli masz bazę danych
    osób, które wykupiły łącze (konkretnych osób) to w przeciwieństwie do w/w innych
    danych daje.

    > Mnie się już nie chce tego dłużej tłumaczyć, bo to jak ślepemu od urodzenia o
    > kolorach.
    > Orzeczenie sądu świadczy tylko o tym, o czym pisałem już nie raz - o jakości
    > naszego prawa, a przede wszystkim o jego organach wykonawczych.
    > Krótko - masz moje IP (jeśli je umiesz odczytać), weź mnie teraz zidentyfikuj.

    Masz płeć i wiek (kobieta, 32 lata) - "weź" ją teraz zidentyfikuj.
    Określenie "Wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania osoby fizycznej" nie oznacza "wszelkie informacje identyfikujace
    jednoznacznie osobe fizyczną". W pewnych sytuacjach wystarczą do identyfikacji,
    w innych nie. Jak napisałem, jedyną informacją, która sama w sobie
    identyfikuje konkretną osobę jest numer PESEL. Oczywiście bez dostępu
    do bazy danych nie zidentyfikujesz.

    > Nie mogą. I kto to są, q**a, ci "oni"?

    Mogą. Ci, którzy mają dostęp do bazy danych klientów.

    > Niczego nie pomyliłem tylko ty nie rozumiesz albo usiłujesz się żenująco wymigiwać
    > z własnych bzdetów.
    > Przykład był jasny, tłumaczenie wydaje mi się zbędnym trudem.

    Pomyliłeś - spójrz choćby na początek powyższego cytatu (ja pytam o IP
    i dane osobowe, a Ty na to o KC i wizerunku ;-). Ale OK, wątek był długi.

    > Spytałem dlaczego _ty_ piszesz to słowo z dużej litery. W słownikach jakoś tego nie
    > ma.

    Bo napisałem zgodnie z pisownią w slowniku.
    Dlatego również piszę z małej, pisząc o bogach egipskich czy hinduskich.

    > Może słowniki cię olewają?

    Nie, ale czyżbyś Ty je olewał?

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/b%C3%B3g
    http://so.pwn.pl/lista.php?co=b%F3g
    http://tnij.org/slowniki_bog

    > Bo kłamałeś.

    Nie pytałem, co twierdzisz (to wiem), ale dlaczego tak twierdzisz?
    Słownik określa, kiedy pisze się Bóg, a kiedy bóg. Dlatego w odpowiedzi na pytanie
    dlaczego tak napisałem skierowałem Cię do slownika i dodatkowo (gdybyś nie
    zrozumiał) wyjaśniłem, że w cytowanym powiedzeniu nie chodzi o bogów
    greckich.

    > Poznać głupiego po śmiechu jego.

    Ależ ja sie z Ciebie nie śmiałem. Śmieszna jest tylko sytuacja, gdy zaprzeczasz
    faktom dotyczacym prawidłowej pisowni ,
    np.:

    ... nawet po sprawdzeniu, że się myliłeś. Powtórzę to tylko prawidłowa
    pisownia, nie fanatyzm.

    > Ja się do żadnych religii nie odwołuję.

    I słusznie. W sprawach pisowni odwołuj się do słownika ortograficznego.

    >Zapamiętaj sobie: obiektywnie "bóg" to tylko filozoficzne pojęcie.

    A w sprawach znaczeń słów też odwołuj się do słownika, a nie "filozuj". ;-)

    Krystian