    From: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Adres IP
    Date: Tue, 14 Sep 2010 23:32:29 +0200
    <i6d3si$f2j$1@node2.news.atman.pl> <i6d5bk$e0v$1@news.task.gda.pl>
    <i6d5hh$tva$1@news.onet.pl> <i6deva$qoq$1@news.dialog.net.pl>
    <i6dhtn$ss$1@news.onet.pl> <i6djl0$tmn$1@news.dialog.net.pl>
    <i6dmmr$csh$1@news.onet.pl> <i6dp2j$15i$1@news.dialog.net.pl>
    <i6ds1s$qrc$1@news.onet.pl> <i6e00f$5e1$1@news.dialog.net.pl>
    <i6e47j$isf$1@news.onet.pl> <i6e6gm$9gp$1@news.dialog.net.pl>
    <i6e9ci$ve1$1@news.onet.pl> <i6edbs$ds3$1@news.dialog.net.pl>
    <i6ktfd$3b0$1@news.onet.pl> <i6oet2$srl$1@news.dialog.net.pl>
    <i6oicg$sqc$1@news.onet.pl> <i6oksq$sb$1@news.dialog.net.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał :

    > O czym ty piszesz? W UoODO nie ma nic co IP!

    Nie ma także nic o imieniu i nazwisku, wieku czy innych danych.
    UoODO nie określa przecież konkretnie co jest a co nie jest danymi osobowymi,
    lecz - ogólnie - co może nimi być.

    > Co więcej na podstawie IP nie ma zasadniczo możliwości określenia konkretnej osoby.

    Ależ jest - w przypadku, gdy osoba ta posiada (np. wykupiła) łącze
    o konkretnym numerze IP i mamy dostęp do bazy danych providera.

    > IP posiadają nie tylko komputery. Czy ty czasem nie wkraczasz na zupełnie nieznane
    > ci tereny?

    Nie, tylko Ty nie rozumiesz, że numer IP, podobnie jak adres zamieszkania
    czy wiek moga być danymi osobowymi, ale nie są nimi zawsze i wszedzie.
    Jedynie numer PESEL jest ściśle przypisany do konkretnej osoby i umożliwia
    jej identyfikację na zasadzie numer<->osoba.
    Wszystkie inne (np. imię i nazwisko, wiek, płeć, wyznanie, stan zdrowia) umożliwiają
    identyfikację osoby, ale nie w każdej sytuacji i tylko w odpowiednim zestawieniu
    z innymi danymi.

    > Aha. No i co tu jest dla ciebie nie jasne?

    To, na co to miał być argument.

    > Dane osobowe to dane pozwalające - jak sama nazwa wskazuje - na zidentyfikowanie
    > konkretnej osoby.

    No ale oni mogą zidentyfikować konkretna osobę, jeżeli wykupiła łącze.

    > Ochrona dóbr osobistych. W podanym przeze mnie przykładzie - wizerunku.

    A co ma numer IP do chrony wizerunku? Pomyliłeś to z wątkiem o prasie.
    Tu była mowa o IP i wąskim zakresie osów uprawnionych do ustalania.

    > Nie ja zacząłem, tylko ty.

    ??
    "Ustawa mówi o osobie _możliwej_ do zidentyfikowania przy rozsądnym nakładzie
    środków. A jednak sformułowania typu "Jarosław W., syn byłego prezydenta RP" albo
    "Maciej Z., syn znanego dziennikarza motoryzacyjnego" jakoś jej nie łamią,
    prawda? ;)"

    Nie pisałeś o prasie, więc o czym?

    > Znowu zaczynasz konfabulować.
    > Dla mnie ustawa PP w ogóle nie ma tu zastosowania.

    Ależ ma, bo to ona zabrania podawania w prasie nazwisk oskarżonych/podejrzanych bez
    zgody sądu. Dlatego piszą Jarosław W. i Maciej Z.

    > Ja bym raczej spytał - po co?

    No właśnie, po co, skoro możesz sprawdzić w słownikach ortograficznych, a tam
    jak wół stoi że słowo to pisze się z dużej litery w przypadku religii
    monoteistycznych.

    > Doczytałem, doczytałem, nie martw się. I to nie dziś, lecz już dawno.

    To dlaczego twierdziłeś, że kłamałem? Udając coś trzymaj się chociaż logiki,
    bo inaczej to śmiesznie się robi...

    > Z dużej litery pisze się m.in. nazwy własne. Słowa "bóg", "bogowie" nie są nazwami
    > własnymi, chociaż istnieją fanatycy, którzy swoim "bogom" to przypisują. A ja się
    > wrednie tego czepiam.

    To prawidłowa pisownia, nie fanatyzm :-). Po prostu zapamiętaj:
    Bóg (w religiach monoteistycznych) Boga, C. Bogu, Bogiem, o Boże!
    bóg (w religiach politeistycznych) boga, C. bogu, bogiem, W. boże; ci bogowie, te
    bogi, bogów: za chińskiego boga

    > Zostawmy to już.

    W najlepszym momencie? ;-)

    Krystian