  • Data: 2010-09-14 20:11:25
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:i6oicg$sqc$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

    > W UoODO chodzi o przypisanie numerów IP do konkretnych osób (czyli
    > określenie konkretbej osoby na podstawie danych), a nie "identyfikację
    > użytkownika sieci". Ta osoba w ogóle nie musi używać komputera.
    O czym ty piszesz? W UoODO nie ma nic co IP! Co więcej na podstawie IP nie
    ma zasadniczo możliwości określenia konkretnej osoby.
    IP posiadają nie tylko komputery. Czy ty czasem nie wkraczasz na zupełnie
    nieznane ci tereny?

    > "Ponadto dostęp do danych osobowych klienta providera na podstawie IP oraz
    > daty i czasu dostępu możliwe jest tylko dla niego (no i uprawnionych
    > organów w przypadkach prawem określonych)."
    Aha. No i co tu jest dla ciebie nie jasne?

    > "Mnie chodzi o niemożność uzyskania tych informacji poza określonymi
    > przypadkami". Przecież to Ty napisałeś. Pytam, jakie to (zakres osób) ma
    > znaczenie dla uznania danych za osobowe?
    Dane osobowe to dane pozwalające - jak sama nazwa wskazuje - na
    zidentyfikowanie konkretnej osoby.

    > A konkretny przepis?
    Ochrona dóbr osobistych. W podanym przeze mnie przykładzie - wizerunku.

    > Więc po co w ogóle zaczynałeś pisać o prasie i UoODO?
    Nie ja zacząłem, tylko ty.
    Znowu zaczynasz konfabulować.
    Dla mnie ustawa PP w ogóle nie ma tu zastosowania.

    > Na miły Bóg jakżebym śmiał! :-)
    Ja bym raczej spytał - po co?

    > Po prostu w oburzeniu nie doczytałeś do końca swojego linku:
    Doczytałem, doczytałem, nie martw się. I to nie dziś, lecz już dawno.
    Z dużej litery pisze się m.in. nazwy własne. Słowa "bóg", "bogowie" nie są
    nazwami własnymi, chociaż istnieją fanatycy, którzy swoim "bogom" to
    przypisują. A ja się wrednie tego czepiam.
    Zostawmy to już.

    --
    Jotte