  • Data: 2021-06-11 06:34:32
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale o co chodzi z tym neurochirurgiem? To nie są za częste operacje, to jak
    > mam znaleźć kogoś znajomego?

    O to że jest to dobry przykład wysoko specjalistycznej proceduy.

    > Przypomnij mi jaki tu miałem dać przykład, bo się już lekko zgubiłem.

    Przykładu cywilizowanego kraju, gdzie nie istnieje publiczna służba
    zdrowia i działa to tak dobrze, że w przypadku ciężkiego zachorowania
    masz zapewnione leczenie i nie płacsz ekstra. Plus jeszcze żeby to było
    na rynkowych zasadach a nie że państwo dopłaca 80%.

    > Tu po raz pierwszy mogę się zgodzić. Pewnie lepszy byłby jakiś system
    > hybrydowy, gdzie państwo koncentrowałoby się na starszych. Z tym, że i tu
    > jest ten problem, że państwowe też gówno daje skoro staruszek ma czekać
    > latami np. na endoprotezę stawu biodrowego.

    Latami ale chyba bliżej 1 niż 10. No i nie jestem pewny czy to dobry
    pomysł oddawać dbrą część na rynek a złą nacjonalizować. W sumie na
    jedno wchodzi - za seniorów muszą płacić młodzi (albo muszą odłożyuć
    wcześniej - na przykład w zusie;).

    > No z tego co widzę to bez. Ale właśnie widzę, że przeszczepy mam tylko do
    > jakiś 3Mzł life time.
    >
    > Jak jesteś ciekaw, to tu masz link do broszurki polisy:
    > https://tinyurl.com/XABCD gdzie X to nazwa Twojego motocylka malymi
    > lierkami (bez nazwy marki i numerów, jedno słowo) a ABCD rocznik :)

    Robi wrażenie - zwracam uwagę na wyjątkowo niską pozycję hospicja/opieka
    paliatywna - dość dobrze oddaje to co się stanie jak coś pójdzie
    naprawdę nie tak. Z drugiej strony nie wiem jak kto to u nas finansuje -
    czy NFZ?

    > Nie mam pojęcia, ale to nie jest jakieś super zasobne małżeństwo. Typowa
    > lokalna klasa średnia plus.

    Klasa średnia plus to z definicji pojednycze procenty społeczeństwa.
    Choć u nas to będzie się według pisu zaczynała gdzieś od 1,8 euro - brutto:P

    > Ale jeśli ubezpieczyli dzieciaka od urodzenia,
    > jak jeszcze nie było wiadomo, to koszt ubezpieczenia, które pokrywa ICU w
    > całości, np. tego dodatkowego, które sam mam, to ca 6kzł rocznie dla wieku
    > do 25lat.

    Pięćset plus:P Dobra - a teraz pytanie - mają to ubezpieczenie do 25 lat
    i co dalej?

    > To nie chodzi nawet o takie poważne rzeczy. Miała np. cieśnię.

    Sorry - nie zrozumiałem - co miała?

    > Nie widzę ograniczeń jeśli to lek uznany przez tzw. medycynę zachodnią no
    > i zarejestrowany.

    A jesteś pewny że przeczytałeś całą umowę z załącznikami?

    No dobra - u ciebie nie ma zbiórek? W sumie to inna kultura:P

    --
    Shrek