  • Data: 2004-08-24 07:10:30
    Temat: Re: 15% zawsze dla komornika ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Więckowski <a...@t...pl> naskrobał/a w
    news:412AD78B.7641658A@tlen.pl:

    > 1. Czy te 15% jest od całej egzekwowanej sumy (pretensja główna ,
    > odsetki , koszty) ?

    Nie liczy się od kosztów adwokackich w egzekucji.

    > 2. Czy te 15% jest pobierane od kwoty , ktora została bezpośrednio
    > wpłacona wierzycielowi a NIE poprzez konto komornika ?

    Ustawa o komornikach:

    Art. 45. 1. Po złożeniu przez wierzyciela tytułu wykonawczego wraz z
    wnioskiem o wszczęcie egzekucji komornik podejmuje czynności egzekucyjne,
    chyba że wnioskowi nie można nadać biegu z powodu przeszkód prawnych.
    2. Za dokonaną egzekucję świadczeń pieniężnych komornik pobiera od
    dłużnika opłatę stosunkową w wysokości 15% wartości wyegzekwowanego
    roszczenia.

    Art. 46. 1. Do wartości egzekwowanego roszczenia stanowiącej podstawę
    ustalenia opłaty egzekucyjnej wlicza się odsetki, koszty i inne
    należności podlegające egzekucji wraz ze świadczeniem głównym w dniu
    złożenia wniosku lub rozszerzenia egzekucji.

    Nie ma znaczenia, czy dłużnik płaci przez komornika, czy bezpośrednio
    wierzycielowi. Jedyne co można zaoszczędzić, to opłaty za
    przekaz/przelew.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jeszcze raz pozdrawiam, co mi zalerzyna.