  • 1. Data: 2004-08-24 05:52:11
    Temat: 15% zawsze dla komornika ?
    Od: Jacek Więckowski <a...@t...pl>

    Witam!

    Chce spytac o tzw. opłatę stosunkową 15% , czyli koszty komornika.

    1. Czy te 15% jest od całej egzekwowanej sumy (pretensja główna ,
    odsetki , koszty) ?
    2. Czy te 15% jest pobierane od kwoty , ktora została bezpośrednio
    wpłacona wierzycielowi a NIE poprzez konto komornika ?

    pozdr.

    JW

  • 2. Data: 2004-08-24 07:10:30
    Temat: Re: 15% zawsze dla komornika ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Jacek Więckowski <a...@t...pl> naskrobał/a w

    > 1. Czy te 15% jest od całej egzekwowanej sumy (pretensja główna ,
    > odsetki , koszty) ?

    Nie liczy się od kosztów adwokackich w egzekucji.

    > 2. Czy te 15% jest pobierane od kwoty , ktora została bezpośrednio
    > wpłacona wierzycielowi a NIE poprzez konto komornika ?

    Ustawa o komornikach:

    Art. 45. 1. Po złożeniu przez wierzyciela tytułu wykonawczego wraz z
    wnioskiem o wszczęcie egzekucji komornik podejmuje czynności egzekucyjne,
    chyba że wnioskowi nie można nadać biegu z powodu przeszkód prawnych.
    2. Za dokonaną egzekucję świadczeń pieniężnych komornik pobiera od
    dłużnika opłatę stosunkową w wysokości 15% wartości wyegzekwowanego
    roszczenia.

    Art. 46. 1. Do wartości egzekwowanego roszczenia stanowiącej podstawę
    ustalenia opłaty egzekucyjnej wlicza się odsetki, koszty i inne
    należności podlegające egzekucji wraz ze świadczeniem głównym w dniu
    złożenia wniosku lub rozszerzenia egzekucji.

    Nie ma znaczenia, czy dłużnik płaci przez komornika, czy bezpośrednio
    wierzycielowi. Jedyne co można zaoszczędzić, to opłaty za
    przekaz/przelew.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jeszcze raz pozdrawiam, co mi zalerzyna.

  • 3. Data: 2004-08-24 21:32:37
    Od: Jacek Więckowski <a...@t...pl>

    Goomich wrote:

    > Jacek Więckowski <a...@t...pl> naskrobał/a w

    > Nie liczy się od kosztów adwokackich w egzekucji.

    No wlasnie , jest na to jakis jasny przepis ?

    I o to mi chodzilo , dziekuje!

    JW

  • 4. Data: 2004-08-24 21:40:41
    Od: Jacek Więckowski <a...@t...pl>

    Goomich wrote:

    > Nie ma znaczenia, czy dłużnik płaci przez komornika, czy bezpośrednio
    > wierzycielowi.

    A i jeszcze jedno :

    jak wygląda sprawa powiadamiania komornika przez wierzyciela o
    wplaconych przez dluznika kwotach bezposrednio wierzycielowi ?

    Ma obowiazek zawiadomic czy jak tam sobie chce ? Jezeli ma to jakie
    terminy tu wchodza w gre ?

    pozdr.

    JW

  • 5. Data: 2004-08-25 13:15:22
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > No wlasnie , jest na to jakis jasny przepis ?

    Art 46 ustawy o komornikach:
    par. 2. Do wartości, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się jednak
    kosztów toczącego się postępowania egzekucyjnego i kosztów zastępstwa
    przez adwokata lub radcę prawnego w tym postępowaniu egzekucyjnym.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    JMS is god!

  • 6. Data: 2004-08-25 13:19:05
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Ma obowiazek zawiadomic czy jak tam sobie chce?

    ZTCW to nie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    PAMIETAJ: Tylko CRAY wykonuje nieskonczona petle w zaledwie cztery godziny.