    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 12-godzinny system pracy
    Date: Fri, 14 Oct 2022 17:27:51 +0200

    On Fri, 14 Oct 2022 16:27:04 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To się dość prosto liczy. Rok ma 365 dni x 24 godziny = 8760 godzin.
    > Pracownik etatowy pracuje 11 miesięcy (miesiąc urlopu) x 168 godzin =
    > 1848 godzin. To dla zapewnienia całodobowo jednej osoby trzeba 4,74
    > osoby, czyli 5 osób. Jak będziesz mieć 5 osób, to mamy w zapasie 60 dni
    > na chorobowe, badania okresowe, czy co tam jeszcze potrzebuje pracownik.
    >
    > W ochronie dość często się to naciąga kosztem bezpieczeństwa. Przede
    > wszystkim badania dowodzą, że podobno faktycznie skoncentrowanym można
    > być 6 godzin. Oczywiście, na mniej odpowiedzialnych dyżurkach, to da się
> [...]

    Dokladnie - malo odpowiedzialna.

> [...]
    > jedzie się tylko 10 razy. A jak jeszcze przełożony jest sensowny, to się
    > robi tak, że pracownik przyjeżdża, robi 24 godziny, kimnie się 24 na
    > jednostce i służy kolejne 24 godziny. Potem ma 3 dni wolnego.
    >
    > Sadzanie na 24 godziny kogoś na monitoring kończy się tym, że on już po
    > kilku godzinach patrzy, ale nie widzi. Są systemy wspomagania.
    > Przykładowo, jeśli coś się ruszy w kadrze, to się alarm włącza. Ale to
    > działa w nocy i o ile w polu widzenia kamery nie ma jakiejś ruchliwej
    > drogi. Inaczej obserwator zaczyna ignorować alarmy.

    Szczegolnie nie widzi, jak spi w nocy, bo sprobuj 24h nie spac,
    wpatrujac sie jeszcze w monitor, na ktorym nic sie nie dzieje :-)
    Ale ma jakies tam obchody, i sprawdza chocby, czy nic sie nie pali.

    Ale ja o czym innym - normalny etat ma 40h tygodniowo.
    Tydzien ma 168h, wiec wychodzi srednio 56h na czlowieka.
    16h nadgodzin w tygodniu.

    Na nadgodziny sa ogolne przepisy w KP, ale widac mogą byc zmienione
    :-)

    > W firmach ochroniarskich z kolei obchodzi się to przez umowy zlecenie.
    > Tu już pracownik nie jest ograniczony 168 godzinami. Jeśli jest ich
    > trzech, to muszą robić 243 godziny miesięcznie. Czyli zamiast 8, to 12
    > godzin i to bez urlopu, albo właśnie bez przerwy sobota / niedziela.

    Urlopy tez maja ... i nie wiem, czy czasem dwoje wtedy nie ogarnia.

    J.