eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2005-07-10 07:08:03
    Temat: Re:
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    jurekw napisał(a):

    >
    >
    > Jakie są źródła przekonania o tej oczywistości?
    > Pytam o podstawę prawną.

    Art. 42 par. 2 kpk


    > Gdyby tak było jak uważasz, to każdy kto staje przed komisją mógłby składać
    > wniosek o wykluczenie wszystkich jej członków skutecznie blokując prace komisji.

    Bo może. I każdy taki wniosek powinien być rozstrzygnięty zgodnie z
    procedurą. Po jego rozstrzygnięciu nie można złożyć kolejnego na
    podstawie tej samej okoliczności.




    > Ponadto - jak już wspomniano w innym watku - art 6 na który zdaje się powołał
    > Cimoszewicz mówi o wykluczeniu z przesłuchania, a nie o wykluczeniu z komisji.
    > Dziwnym byłoby, gdyby w pracach komisji mógł uczestniczyć poseł, którego
    > odsunieto od przesłuchania, a nie mógł taki - co do którego złożono jedynie taki
    > wniosek.

    Co w tym dziwnego? To sztuczne rozróżnienie. czemu procedura wyłączania
    z Komisji miałaby być inna nić procedura wyłączania z poszczególnych
    czynności? Czym różna procedura miałby być uzasadnienie? Podaj mi powód
    do zróżnicowania procedury.


    >
    >
    > Juz na poczatku zwracałem uwagę na to, że sformułowanie art 5 pkt 2 prowadzi do
    > takich właśnie konsekwencji (niezależnie od woli tego kto go sformułował).
    >

    Prawo trzeba tak interpretować by żaden zapis nie był zbędny. Podobno
    uchwala je "racjonalny" ustawodawca.
    A tutaj zapis przynajmniej dla mnie jest dość oczywisty i dziwię się
    "ekspertom".


    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Większość naszych błędów jest bardziej wybaczalna niż środki,
    którymi staramy się je ukryć."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1