eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2005-07-10 17:50:19
    Temat: Re:
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Johnson napisał(a):
    >> > Art. 42 par. 2 kpk
    >>
    >> W tym wypadku chodziło o brak bezstronności - a więc raczej par 4.
    >
    > Zazwyczaj piszę to co mi pasuje i uważam że dobrze wskazałem.
    > Wskazywałem - na twoją prośbę zresztą - normę która wyraża zasady że
    > sędzia po złożeniu wniosku nie może podejmować czynności.
    > Skup się jak ze mną rozmawiasz i nie pisz raz że chcesz tego, a raz że
    > czego innego.
    > Uważam że takie same zasady jak sędziów winny tyczyć posłów w komisji
    > śledczej.

    Załamujesz mnie. Może przytocz tok rozumowania, który pozwolił Ci wysnuć
    takie wnioseki. Bo moim zdaniem to jest zupełne bzdura.
    Art 40 mówi o sytuacjach, w których sędzia jest wyłaczony z mocy prawa.
    A art 42 par 2 określa jedynie postępowanie sędziego w takiej sytuacji.


    >> Ale okoliczności się zmieniają!
    >> Dzie już jest niedziela i z całą pewnością posłowie zmienili
    >> nastawienie w stosunku do piątku ;-)
    >
    >
    > I? Wtedy nowy wniosek jest oczywiście dopuszczalny.

    I to jest właśnie absurd - trudno podejrzewać ustawodawcę,
    by mu właśnie o to chodziło. Sam powiedziałeś, że należy założyć
    iż ustawodawca jest racjonalny.

    > I? Chyba zauważyłeś że różne są przesłanki całkowitego wykluczenia z
    > prac komisji - art. 4 ustawy - okoliczności ogólne a inne przesłanki
    > wykluczenia z danej czynności - art. 6 - stronniczość dotyczy tylko
    > czynności. Reasumując ustawodawca uznał że można być stronniczym do
    > świadka, będąc jednocześnie bezstronnym w stosunku do całej sprawy. Myśl.

    Zaraz - kto z nas twierdził, że nie ma sensu rozróżniać tych dwóch
    przypadków? Bo ja napewno nie. Wystarczy przeczytać cytat poniżej:

    >> > To sztuczne rozróżnienie. czemu procedura wyłączania
    >> > z Komisji miałaby być inna nić procedura wyłączania z poszczególnych
    >> > czynności? Czym różna procedura miałby być uzasadnienie? Podaj mi
    >> powód
    >> > do zróżnicowania procedury.

    >
    > I gdzie ta oczywistość? Dlaczego procedura wykluczania Celińskiego
    > miałaby być inna od wykluczania Różańskiego? Inne są tylko przesłanki.
    > Procedura czyli to kto głosuje jest cały czas ta sama.

    Nie tylko przesłanki są różne, ale także skutek wykluczenia.
    Wykluczony z komisji siłą rzeczy nie może głosować.

    >> W pierwszym rzędzie należyje tak interpretować, by ie popaść w
    >> sprzecznosci. Dlatego wykluczam głosowanie łączne.
    >
    > Nie jesteś specjalnie rozumny.

    W oczach prawników - z pewnością.
    Twój styl argumentacji jest pyszny.

    > Czy ja powiedziałem że głosowanie ma być łączne?

    Nie - nie powiedziałeś. I ja nie będę Ci tłumaczył dlaczego
    to poruszyłem. Mam na razie dość dyskusji z prawnikami.
    To zajęcie godne dla badaczy różnych aberracji umysłowych....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1