  • Data: 2008-04-25 12:46:40
    Temat: Re: ?
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 25 Apr 2008 14:26:17 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ponieważ ustalenie takiego faktu byłoby bezcelowe. Możesz wskazać
    > choć jeden powód, dla którego dłużnikowi zależałoby na takim
    > postanowieniu?

    Jak już pisał witek -- np. wierzyciel męczy mnie latami, dzwoni, wzywa,
    ale nie pozywa -- więc idę do sądu w celu ustalenia, że zobowiązanie jest
    przedawnione.

    Bo gdzie jest powiedziane, że na przedawnienie można powołać się tylko w
    postępowaniu o zapłatę wytoczony przez wierzyciela?

    > Zakładając, że takie postanowienie zostałoby wydane, nie zmienia to
    > faktu, że wierzyciel nadal może domagać się zapłaty, nadal może pozwać
    > dłużnika, a dłużnik nadal może przegrać sprawę, jeśli nie wniesie
    > zarzutu przedawnienia.

    IMHO jeśli będzie prawomocne orzeczenie, że dane roszczenie jest
    przedawnione to wystarczy zarzut res iudicata.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==