  • Data: 2008-04-25 14:03:44
    Temat: Re: ?
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 25 Apr 2008 15:40:13 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Poruszyłeś drugi ważny temat: domniemanie, że list awizowany
    > nieodebrany jest doręczony. IMHO w każdym takim przypadku sąd powinien
    > sprawdzać choćby w CBA aktualny status zameldowania pozwanego. Wtedy nie
    > byłoby obaw, że po półrocznym pobycie gdzieś za granicą w kraju czeka na
    > nas kupa tytułów egzekucyjnych. A jedynym rozwiązaniem jest wycieczka po
    > sądach i żalenie się na klauzule.

    Tia, to ja jeszcze dodam, że niedawno znajomy pisał do ombudsmana nt.
    działania sądów, które żądają KRS od przedsiębiorców, chociaż zgodnie ze
    stosownymi przepisami nie można się powoływać na nieznajomość wpisu --
    więc niech sobie sąd sprawdzi.
    RPO go oczywiście olał.

    > i od strony praktycznej: masz wyrok "stwierdzający przedawnienie".
    > Wyjeżdżasz. Powód wytacza powództwo i wygrywa, nie dostarczy przecież do
    > pozwu postanowienia o przedawnieniu. To Ty, jako pozwany, powinieneś
    > zadbać o zgłoszenie takiego zarzutu. Wracasz i co się okazuje? Masz
    > przegraną sprawę, mimo że w ręku masz owo postanowienie. Jak widać, nic
    > ono nie daje.

    Daje, daje -- mówi o tym art. 379 pkt 3 kpc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==