  • Data: 2008-04-25 13:40:13
    Temat: Re: ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > Nie wiem, nigdy tak nie twierdziłem. Wiem, że w ten sposób można sobie
    > załatwić prawomocne orzeczenie, np. w celu zabezpieczenia się na
    > przyszłość. Choćby tak -- wiem, że będę na dłużej jechał w świat, boję
    > się, że w tzw. międzyczasie wierzyciel może mnie zaskoczyć. Więc idę do
    > sądu, wnoszę o ustalenie, mam wyrok. I jadę dookoła świata ;-)

    Poruszyłeś drugi ważny temat: domniemanie, że list awizowany
    nieodebrany jest doręczony. IMHO w każdym takim przypadku sąd powinien
    sprawdzać choćby w CBA aktualny status zameldowania pozwanego. Wtedy nie
    byłoby obaw, że po półrocznym pobycie gdzieś za granicą w kraju czeka na
    nas kupa tytułów egzekucyjnych. A jedynym rozwiązaniem jest wycieczka po
    sądach i żalenie się na klauzule.

    i od strony praktycznej: masz wyrok "stwierdzający przedawnienie".
    Wyjeżdżasz. Powód wytacza powództwo i wygrywa, nie dostarczy przecież do
    pozwu postanowienia o przedawnieniu. To Ty, jako pozwany, powinieneś
    zadbać o zgłoszenie takiego zarzutu. Wracasz i co się okazuje? Masz
    przegraną sprawę, mimo że w ręku masz owo postanowienie. Jak widać, nic
    ono nie daje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz