  • Data: 2008-04-25 13:32:09
    Temat: Re: ?
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 25 Apr 2008 15:25:13 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Źle napisałem. Faktycznie, jeśli wierzyciel pozwie i przegra, bo
    > nastąpiło przedawnienie, to wtedy powtórne wytoczenie powództwa jest
    > nieuzasadnione.

    No właśnie. Powiedziałbym nawet: jeśli istnieje orzeczenie rozstrzygające
    o przedawnieniu, może być taki skutek.

    > Nie oznacza to jednak, że nie można dochodzić należności na drodze
    > pozasądowej (czyli prosić, wysyłać wezwania itp.). Przedawnienie nie
    > oznacza bowiem, że zobowiązanie nie istnieje. Przedawnienie oznacza
    > *tylko*, że dłużnik może skutecznie obronić się przed dochodzeniem
    > należności na drodze sądowej.

    Nie mam pewności czy to się nie mieściłoby w jakichś normach kk czy kw.
    Ale tego naprawdę nie wiem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==