  • Data: 2007-09-10 14:29:24
    Temat: Przejecie firmy i pracownikow
    Od: Marcin Majchrzak <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam szanowna grupe,

    Znajomy pracuje w sredniej wielkosci firmie (ok 400 pracownikow), z
    czego miejscowa filia liczy niecala setke. Ostatnio w zwiazku z
    przegranym przetargiem firma postanowila rozwiazac ow oddzial.
    Pracownicy mieli przejsc do konkurencji - nie wiem czy jakas umowa
    miedzy firmami byla, czy tez kazdy ze zwalnianych dostal jakas
    indywidualna propozycje lub jest pewien ze taka dostanie. Wydaje mi
    sie, ze to jest istotne ze wzgledu na art 26[1] KP.

    Stara firma chce, aby kazdy z pracownikow sam zlozyl wypowiedzenie z
    pracy. Wyglada na to, ze chca zaoszczedzic na odprawach. Pracownicy
    maja jeszcze kilka dni na decyzje.

    1. Czy w takiej sytuacji pracownicy powinni otrzymac wypowiedzenie
    pracy w obecnej firmie?

    2. Czy pracownikom nalezy sie odprawa?

    3. Czy ma tutaj zastosowanie art 26[1] KP? Jezeli tak, to dlaczego
    firma zada skladania wypowiedzenia przez pracownikow?

    4. Czy porozumienie stron uprawnialoby pracownikow do odprawy?

    5. Jaka forma rozwiazania bylaby dla pracownikow najkorzystniejsza?
    Chodzi mi glownie o kwestie odprawy, ale takze ewentualnie czas i
    wysokosc zasilkow dla bezrobotnych czy tez inne sprawy o jakich nawet
    nie mam pojecia

    6. Czy "wylamanie sie" niektorych pracownikow ma jakies znaczenie dla
    sprawy?

    7. Czy warto zainwestowac w prawnika? Czy tez sprawa jest latwa do
    wygrania w sadzie.

    8. Jezeli spor dotarlby do sadu, to korzystniej byloby wystepowac w
    niej razem czy kazdy indywidualnie?

    9. Inne problemy?

    Jezeli to ma znaczenie, to obie firmy pracuja w branzy ochrony mienia.